Stel je vraag

Waar kunnen we je mee helpen?

zoek
Generic filters

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.

 

Meest gestelde vragen

Credit Life verzekeringen

Hoe geef ik arbeidsongeschiktheid door?

Wil je een claim doen op een verzekering in verband met arbeidsongeschiktheid? Gebruik dan het aangifteformulier op de documentenpagina en stuur deze per e-mail of post aan ons op. Heb je hulp nodig of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Hoe geef ik werkloosheid door?

Wil je een claim doen op een verzekering in verband met werkloosheid? Gebruik dan het aangifteformulier op de documentenpagina en stuur deze per e-mail of post aan ons op. Heb je hulp nodig of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Wat gebeurt er met de verzekeringsuitkering bij werkloosheid als ik weer (deels) ga werken ?

Als je weer gaat werken, stopt de verzekeringsuitkering. Ga je minder uren werken? Dan kom je vaak nog steeds in aanmerking voor een verzekeringsuitkering. Het kan wel gebeuren dat wij dan iets minder gaan uitkeren. Je heb dan recht op het percentage van de uitkering dat je nog niet werkt.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust <a href=”https://www.creditlife.nl/contact/”>contact</a> met ons op. We helpen je graag verder.

Ik ben opnieuw werkloos geworden. Wat nu?

Als je binnen 36 maanden nadat je van ons een uitkering bij werkloosheid ontving weer werkloos wordt, heropenen we je oude werkloosheidsuitkering. De uitkeringsperiode wordt verkort met de maanden die we eerder al uitkeerden. Is je laatste werkloosheid meer dan 36 maanden geleden? Dan openen we een nieuwe melding.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust <a href=”https://www.creditlife.nl/contact/”>contact</a> met ons op. We helpen je graag verder.

Ik ben werkloos geworden. Hoe geeft ik dat door aan Credit Life?

Neem telefonisch, per e-mail of brief contact met ons op. We sturen je dan een formulier toe dat je kan invullen. Je kan het formulier ook zelf downloaden via de documentenpagina.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Overlijden, arbeidsongeschiktheid en werkloosheid

Hoe dien ik een claim in?

Wil je een claim doen op een verzekering in verband met overlijden, arbeidsongeschiktheid en/of werkloosheid? Gebruik dan het aangifteformulier op de documentenpagina en stuur deze per e-mail of post aan ons op. Heb je hulp nodig of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Premie en uitbetalingen

Hoe geef ik arbeidsongeschiktheid door?

Wil je een claim doen op een verzekering in verband met arbeidsongeschiktheid? Gebruik dan het aangifteformulier op de documentenpagina en stuur deze per e-mail of post aan ons op. Heb je hulp nodig of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Hoe geef ik werkloosheid door?

Wil je een claim doen op een verzekering in verband met werkloosheid? Gebruik dan het aangifteformulier op de documentenpagina en stuur deze per e-mail of post aan ons op. Heb je hulp nodig of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Hoelang keert de verzekering uit als ik mijn baan kwijtraak?

De uitkering van de verzekering loopt in principe gelijk op met de WW-uitkering die je van het UWV krijgt en duurt per periode van werkloosheid maximaal tussen de 12 en 24 maanden. Je hebt bij het afsluiten van de verzekering zelf bepaald hoe lang je wil dat jouw Credit Life-verzekering maximaal uitbetaalt. Je bent verzekerd bij werkloosheid zolang de verzekering loopt. De eerste dag van werkloosheid is de dag dat je werkloosheidsuitkering krijgt volgens de Werkloosheidswet.

 

Lees meer
Waarom staat er RheinLand Versicherungsgruppe op mijn rekeningafschrift?

Credit Life is onderdeel van de RheinLand Versicherungsgruppe (RheinLand Holding AG): een internationale verzekeraar die al sinds 1880 actief is. Klik op deze link om meer te lezen over RheinLand Versicherungen (Duits- en Engelstalig). Tot de RheinLand Versicherungsgruppe behoren de in Nederland actieve verzekeraars Credit Life AG en RheinLand Versicherungs AG (handelend onder de naam Credit Life). Ook de administrateur Credit Life B.V. is hiervan onderdeel.

Lees meer
Keert de Woonlastenverzekering ook uit als ik mijn baan kwijtraak?

Ja, dat kan. Maar dat geldt alleen als jij bij het afsluiten van je Woonlastenverzekering hebt aangegeven dat je ook een uitkering bij werkloosheid (WW-dekking) wil. Je ziet op je polisblad of je deze extra dekking hebt. Kom je er niet uit of kan je je polisblad niet meer vinden? Neem dan contact met ons op.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Afsluiten

Waar in MyCreditLife kan ik zien of mijn aanvraag al is beoordeeld?

Onder het tabblad Acceptatieproces kan je kiezen voor Besluit. Als er een besluit is op je aanvraag, staat dat daar.
Links in het hoofdmenu van MyCreditLife vind je het kopje ‘Polissen’. Als hier staat dat je polis geactiveerd is, is je hele aanvraag geaccepteerd. Ook vind je hier dan je digitale polisblad.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Mijn adviseur heeft een verzekering voor mij aangevraagd. Wat nu?

Na de aanvraag van je adviseur sturen we je een e-mail met een link. Door op die link te klikken bevestig je dat je inderdaad een verzekering wil afsluiten en het acceptatieproces wil doorlopen. Dat proces verloopt in 5 stappen:

1. Je eigen MyCreditLife-profiel aanmaken
2. De aanvraag van je adviseur controleren en goedkeuren
3. Vragen over je gezondheid beantwoorden
4. Aanvraag definitief indienen

Maak je gebruik van je recht op eerste inzage (op basis van de WGBO)? Dan moet je als laatste altijd zelf het aanbod accepteren of afwijzen.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Ik heb geen vaste baan, kan ik mij bij Credit Life verzekeren?

Ja, je kan gewoon een arbeidsongeschiktheidsverzekering en overlijdensrisicoverzekering afsluiten als je geen vaste baan hebt. Dat is belangrijk voor mensen met een uitzendovereenkomst, een flexbaan of min/max-overeenkomsten. Welke contractvorm je ook hebt, je moet ten minste 16 uur per week in loondienst werken om in aanmerking te komen voor onze arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Credit Life heeft geen verzekeringen voor zelfstandig ondernemers.

Lees meer
Hoe word ik op de hoogte gehouden van het acceptatieproces?

Je kan het proces volgen in MyCreditLife. Daar laten we je ook weten of we aanvullende vragen hebben, in contact willen komen met je behandelaar en of je geaccepteerd bent en onder welke voorwaarden. Omdat dit persoonlijke en soms medische gegevens van jou zijn, krijgt je adviseur hier in verband met jouw privacy geen berichten over. Je mag die gegevens wel zelf met adviseur delen. Ook kan je in MycreditLife aangeven of je wilt dat je adviseur ziet dat je een clausule op je verzekering hebt.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Kan ik een lastenverzekering én een inkomensverzekering afsluiten bij Credit Life?

Ja, dat kan. Soms is dat zelfs een hele verstandige keuze. Je kan alleen nooit meer verzekeren dan 100 procent van je inkomen. Vraag je adviseur naar de beste oplossing voor jouw situatie.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

MyCreditLife

Hoe wordt mijn adviseur op de hoogte gehouden van het acceptatieproces?

Dat bepaal jij zelf. Je adviseur doet de aanvraag voor je in zijn gedeelte van MyCreditLife, maar daar kan zijn rol ophouden. Als je dat wilt kan je toestaan dat hij op de hoogte wordt gehouden van de voortgang van je aanvraag, maar dat is niet verplicht. We delen je medische informatie nooit met je adviseur. Wel kunnen we, op jouw verzoek, aan je adviseur laten weten dat je een clausule op je verzekering hebt. Zo kan je adviseur je meer vertellen over wat dat voor jouw verzekering betekent.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Waar in MyCreditLife kan ik zien of mijn aanvraag al is beoordeeld?

Onder het tabblad Acceptatieproces kan je kiezen voor Besluit. Als er een besluit is op je aanvraag, staat dat daar.
Links in het hoofdmenu van MyCreditLife vind je het kopje ‘Polissen’. Als hier staat dat je polis geactiveerd is, is je hele aanvraag geaccepteerd. Ook vind je hier dan je digitale polisblad.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Hoe heeft Credit Life mijn privacy geregeld in MyCreditLife?

Om te zorgen dat jij, je adviseur en Credit Life op de veiligste manier gegevens delen, maken we gebruik van MyCreditLife. Op het moment dat jouw adviseur een verzekering voor je aanvraagt, maken wij een account voor jou in MyCreditLife. Inloggen in MyCreditLife kan je alleen zelf doen met de gebruikersnaam en het wachtwoord dat je zelf hebt gekozen. Verder kan je ook gebruik maken van 2-factor-authenticatie. Jouw mobiele telefoonnummer wordt gekoppeld aan je account. Na invoer van je wachtwoord ontvang je via SMS een code. Op die manier wordt toegang tot jouw gegevens extra beveiligd.

Lees meer
Ik ben mijn gebruikersnaam van MyCreditLife vergeten. Wat nu?

Je gebruikersnaam staat in de e-mail die je van Credit Life ontving toen je je account aanmaakte. Als je die e-mail kwijt bent, kan je deze opvragen door te bellen naar onze helpdesk op 020-426 60 44 of te mailen naar administratie@creditlife.nl. Dan zoeken wij je gebruikersnaam voor je op.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Hoe word ik op de hoogte gehouden van het acceptatieproces?

Je kan het proces volgen in MyCreditLife. Daar laten we je ook weten of we aanvullende vragen hebben, in contact willen komen met je behandelaar en of je geaccepteerd bent en onder welke voorwaarden. Omdat dit persoonlijke en soms medische gegevens van jou zijn, krijgt je adviseur hier in verband met jouw privacy geen berichten over. Je mag die gegevens wel zelf met adviseur delen. Ook kan je in MycreditLife aangeven of je wilt dat je adviseur ziet dat je een clausule op je verzekering hebt.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.