Stel je vraag

Waar kunnen we je mee helpen?

zoek
Generic filters

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.

 

Meest gestelde vragen

Credit Life verzekeringen

Waarom staat er RheinLand Versicherungsgruppe op mijn rekeningafschrift?

Credit Life is onderdeel van de RheinLand Versicherungsgruppe (RheinLand Holding AG): een internationale verzekeraar die al sinds 1880 actief is. Klik op deze link om meer te lezen over RheinLand Versicherungen (Duits- en Engelstalig). Tot de RheinLand Versicherungsgruppe behoren de in Nederland actieve verzekeraars Credit Life AG en RheinLand Versicherungs AG (handelend onder de naam Credit Life). Ook de administrateur Credit Life B.V. is hiervan onderdeel.

Lees meer
Is de premie voor de WW-dekking aftrekbaar van de belasting?

Nee, het gedeelte van de premie dat je betaalt voor de WW-dekking is niet aftrekbaar. Soms is de premie die je betaalt voor de arbeidsongeschiktheidsdekking wel aftrekbaar. Je adviseur kan je daar meer over vertellen.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Hoe dien ik een claim in?

Wil je een claim doen op een verzekering in verband met overlijden, arbeidsongeschiktheid en/of werkloosheid? Gebruik dan het aangifteformulier op de documentenpagina en stuur deze per e-mail of post aan ons op. Heb je hulp nodig of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Keert de Woonlastenverzekering ook uit als ik mijn baan kwijtraak?

Ja, dat kan. Maar dat geldt alleen als jij bij het afsluiten van je Woonlastenverzekering hebt aangegeven dat je ook een uitkering bij werkloosheid (WW-dekking) wil. Je ziet op je polisblad of je deze extra dekking hebt. Kom je er niet uit of kan je je polisblad niet meer vinden? Neem dan contact met ons op.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Keert de Inkomensgarantie ook uit als ik mijn baan kwijtraak?

Ja, dat kan. Maar dat geldt alleen als jij bij het afsluiten van je Inkomensgarantie hebt aangegeven dat je ook een uitkering bij werkloosheid (WW-dekking) wil. Je ziet op je polisblad of je deze extra dekking hebt. Kom je er niet uit of kan je je polisblad niet meer vinden? Neem dan contact met ons op.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Overlijden, arbeidsongeschiktheid en werkloosheid

Hoe dien ik een claim in?

Wil je een claim doen op een verzekering in verband met overlijden, arbeidsongeschiktheid en/of werkloosheid? Gebruik dan het aangifteformulier op de documentenpagina en stuur deze per e-mail of post aan ons op. Heb je hulp nodig of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Premie en uitbetalingen

Waarom staat er RheinLand Versicherungsgruppe op mijn rekeningafschrift?

Credit Life is onderdeel van de RheinLand Versicherungsgruppe (RheinLand Holding AG): een internationale verzekeraar die al sinds 1880 actief is. Klik op deze link om meer te lezen over RheinLand Versicherungen (Duits- en Engelstalig). Tot de RheinLand Versicherungsgruppe behoren de in Nederland actieve verzekeraars Credit Life AG en RheinLand Versicherungs AG (handelend onder de naam Credit Life). Ook de administrateur Credit Life B.V. is hiervan onderdeel.

Lees meer
Keert de Woonlastenverzekering ook uit als ik mijn baan kwijtraak?

Ja, dat kan. Maar dat geldt alleen als jij bij het afsluiten van je Woonlastenverzekering hebt aangegeven dat je ook een uitkering bij werkloosheid (WW-dekking) wil. Je ziet op je polisblad of je deze extra dekking hebt. Kom je er niet uit of kan je je polisblad niet meer vinden? Neem dan contact met ons op.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Keert de Inkomensgarantie ook uit als ik mijn baan kwijtraak?

Ja, dat kan. Maar dat geldt alleen als jij bij het afsluiten van je Inkomensgarantie hebt aangegeven dat je ook een uitkering bij werkloosheid (WW-dekking) wil. Je ziet op je polisblad of je deze extra dekking hebt. Kom je er niet uit of kan je je polisblad niet meer vinden? Neem dan contact met ons op.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Hoeveel keert de verzekering uit als ik mijn baan kwijt raak?

Daar heb je zelf afspraken over gemaakt bij het afsluiten van je verzekering. Je vindt het bedrag terug op je polisblad. Kom je er niet uit of kan je je polisblad niet meer vinden? Neem dan contact met ons op.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Hoe geef ik werkloosheid door?

Wil je een claim doen op een verzekering in verband met werkloosheid? Gebruik dan het aangifteformulier op de documentenpagina en stuur deze per e-mail of post aan ons op. Heb je hulp nodig of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Afsluiten

Hoe vraag ik een second opinion aan?

Ben jij het niet eens met een oordeel van Credit Life? Dan mag je altijd om een second opinion vragen. Bij een second opinion bekijkt een tweede medisch acceptant jouw gezondheidsverklaring. Hij vormt onafhankelijk van de eerste acceptant zijn eigen mening over jouw gezondheid en het verzekeringsaanbod van Credit Life dat daar het beste bij past.

Lees meer
Ik ben het niet eens met de afwijzing van mijn aanvraag, wat nu?

Credit Life probeert altijd om samen met jou en je adviseur te zorgen voor een verzekering die past bij jou en je behoeftes. Om te beoordelen of wij je kunnen verzekeren, kijken we altijd naar verschillende factoren, waaronder je gezondheid. Om je gezondheid te beoordelen vragen we je om in een beveiligde omgeving vragen over je medisch verleden te beantwoorden.

Afhankelijk van je antwoorden kunnen we je direct verzekeren, doen we een ander aanbod of wijzen we je aanvraag af. Als we je aanvraag afwijzen vormt jouw huidige gezondheid een te groot risico om te verzekeren. Hierbij maken we gebruik van kansberekeningen. De kans dat jouw gezondheid binnen de verzekeringsperiode zodanig verslechtert dat je een beroep moet doen op de verzekering is dan te groot om te verzekeren.

Lees meer
Hoe lang duurt het afsluiten van een verzekering bij Credit Life?

Dat hangt af van jouw medische geschiedenis en de hoogte van het verzekerde bedrag. Als je een klein bedrag wil verzekeren en geen bijzonderheden hebt in je gezondheid kan onze software binnen enkele minuten al beoordelen en je een aanbod of polis sturen. Kan je aanvraag niet automatisch worden verwerkt? Dan kijkt één van onze medisch acceptanten binnen enkele werkdagen naar je aanvraag. Vaak kan daarna alsnog een aanbod worden gedaan.

 

Lees meer
Waarom kan ik niet direct bij Credit Life mijn verzekering afsluiten?

In Nederland zijn er wetten en regels die bepalen dat sommige verzekeringen en financiële producten in principe niet door een consument mogen worden afgesloten. Die verzekeringen en producten heten officieel een ‘impactvol financieel product’ maar worden in de volksmond ook wel eens een ‘complex product’ genoemd. Voorbeelden hiervan zijn hypotheken, sommige manieren van beleggen en ook een aantal verzekeringen. Veel consumenten kiezen ervoor om bij de keuze voor zulke producten een adviseur in te schakelen. Die adviseur heeft een opleiding gehad en certificaten behaald zodat hij de consument kan begeleiden in zijn keuze en bij het afsluiten.

De verzekeringen van Credit Life vallen onder de regels voor impactvolle financiële producten. Om te zorgen dat jij de beste keuze maakt voor jouw situatie, zijn onze verzekeringen alleen via een adviseur af te sluiten.

Wil je een Credit Life verzekering aanvragen? Dan helpen we je graag met het vinden van een adviseur bij jou in de buurt.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Waar in MyCreditLife kan ik zien of mijn aanvraag al is beoordeeld?

Onder het tabblad Acceptatieproces kan je kiezen voor Besluit. Als er een besluit is op je aanvraag, staat dat daar.
Links in het hoofdmenu van MyCreditLife vind je het kopje ‘Polissen’. Als hier staat dat je polis geactiveerd is, is je hele aanvraag geaccepteerd. Ook vind je hier dan je digitale polisblad.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

MyCreditLife

Waarom moet ik een account voor MyCreditLife aanmaken?

Om te zorgen dat jij en Credit Life veilig gegevens delen, is een speciaal gedeelte voor klanten en adviseurs gemaakt. Dit gedeelte heet MyCreditLife. Credit Life stuurt een link om een account te maken zodra je een aanvraag voor een verzekering doet. Je adviseur kan niet bij dat account of je medische gegevens, maar wel zien wat de status van je aanvraag en de medische acceptatie is. Jouw account maakt het dus gemakkelijk om informatie onderling uit te wisselen tussen jou, je adviseur en Credit Life.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Waar in MyCreditLife kan ik zien of mijn aanvraag al is beoordeeld?

Onder het tabblad Acceptatieproces kan je kiezen voor Besluit. Als er een besluit is op je aanvraag, staat dat daar.
Links in het hoofdmenu van MyCreditLife vind je het kopje ‘Polissen’. Als hier staat dat je polis geactiveerd is, is je hele aanvraag geaccepteerd. Ook vind je hier dan je digitale polisblad.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Hoe wordt mijn adviseur op de hoogte gehouden van het acceptatieproces?

Dat bepaal jij zelf. Je adviseur doet de aanvraag voor je in zijn gedeelte van MyCreditLife, maar daar kan zijn rol ophouden. Als je dat wilt kan je toestaan dat hij op de hoogte wordt gehouden van de voortgang van je aanvraag, maar dat is niet verplicht. We delen je medische informatie nooit met je adviseur. Wel kunnen we, op jouw verzoek, aan je adviseur laten weten dat je een clausule op je verzekering hebt. Zo kan je adviseur je meer vertellen over wat dat voor jouw verzekering betekent.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Wat gebeurt er als ik iets vergeten ben te vermelden?

Dat kan natuurlijk gebeuren. We vragen je dan om dit zo snel mogelijk aan ons door te geven. Als er na het invullen van de gezondheidsverklaring, maar voordat je de polis hebt ontvangen iets verandert in je gezondheid, moet je dat ook doorgeven.

Ben je niet eerlijk, dan kan dat nu of later grote gevolgen hebben. Als wij erachter komen dat je niet volledig eerlijk bent geweest, kunnen we bijvoorbeeld je verzekering beëindigen of besluiten dat we je claim afwijzen. Je krijgt dan geen of veel minder geld uitgekeerd van je verzekering als je arbeidsongeschikt wordt of komt te overlijden.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Hoe heeft Credit Life mijn privacy geregeld in MyCreditLife?

Om te zorgen dat jij, je adviseur en Credit Life op de veiligste manier gegevens delen, maken we gebruik van MyCreditLife. Op het moment dat jouw adviseur een verzekering voor je aanvraagt, maken wij een account voor jou in MyCreditLife. Inloggen in MyCreditLife kan je alleen zelf doen met de gebruikersnaam en het wachtwoord dat je zelf hebt gekozen. Verder kan je ook gebruik maken van 2-factor-authenticatie. Jouw mobiele telefoonnummer wordt gekoppeld aan je account. Na invoer van je wachtwoord ontvang je via SMS een code. Op die manier wordt toegang tot jouw gegevens extra beveiligd.

Lees meer