Stel je vraag

Waar kunnen we je mee helpen?


Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.

 

Meest gestelde vragen

Credit Life verzekeringen

Hoeveel keert de verzekering uit als ik mijn baan kwijt raak?

Daar heb je zelf afspraken over gemaakt bij het afsluiten van je verzekering. Je vindt het bedrag terug op je polisblad. Kom je er niet uit of kan je je polisblad niet meer vinden? Neem dan contact met ons op.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Keert de Woonlastenverzekering ook uit als ik mijn baan kwijtraak?

Ja, dat kan. Maar dat geldt alleen als jij bij het afsluiten van je Woonlastenverzekering hebt aangegeven dat je ook een uitkering bij werkloosheid (WW-dekking) wil. Je ziet op je polisblad of je deze extra dekking hebt. Kom je er niet uit of kan je je polisblad niet meer vinden? Neem dan contact met ons op.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Hoe geef ik werkloosheid door?

Wil je een claim doen op een verzekering? Bel ons dan op 020 – 426 60 00 of stuur een e-mail aan claims@creditlife.nl.

Heb je hulp nodig of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Wat gebeurt er als ik werkloos én arbeidsongeschikt ben?

Ben je eerst werkloos en wordt je daarna arbeidsongeschikt? Dan kom je vaak nog steeds in aanmerking voor een uitkering op basis van de arbeidsongeschiktheid. Op het moment dat je arbeidsongeschikt wordt, begint de eigenrisicoperiode te lopen. Tot die periode voorbij is, betalen wij wegens werkloosheid tot de maximale uitkeringsduur is bereikt. Het kan dus gebeuren dat er een periode is waarin je uitkering wegens werkloosheid is afgelopen maar je nog niet in aanmerking komt voor een uitkering wegens arbeidsongeschiktheid.

Wordt je dienstverband beëindigd terwijl je arbeidsongeschikt bent? Dan heeft dat geen gevolgen voor je lopende verzekeringsuitkering wegens arbeidsongeschiktheid. Je bent dan niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt en krijgt dan dus geen uitkering wegens werkloosheid. Wel hou je recht op je verzekeringsuitkering wegens arbeidsongeschiktheid.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Keert de Inkomensgarantie ook uit als ik mijn baan kwijtraak?

Ja, dat kan. Maar dat geldt alleen als jij bij het afsluiten van je Inkomensgarantie hebt aangegeven dat je ook een uitkering bij werkloosheid (WW-dekking) wil. Je ziet op je polisblad of je deze extra dekking hebt. Kom je er niet uit of kan je je polisblad niet meer vinden? Neem dan contact met ons op.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Overlijden, arbeidsongeschiktheid en werkloosheid

Hoe dien ik een claim in?

Wil je een claim doen op een verzekering? Bel ons dan op 020 – 426 60 00 of stuur een e-mail aan claims@creditlife.nl.

Heb je hulp nodig of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Premie en uitbetalingen

Wat gebeurt er als wij de premie niet kunnen afschrijven?

Het niet betalen van de premie heeft gevolgen voor de verzekering. In onderstaand stroomschema is te zien wat er gebeurt als wij de premie niet kunnen afschrijven.

Hoeveel keert de verzekering uit als ik mijn baan kwijt raak?

Daar heb je zelf afspraken over gemaakt bij het afsluiten van je verzekering. Je vindt het bedrag terug op je polisblad. Kom je er niet uit of kan je je polisblad niet meer vinden? Neem dan contact met ons op.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Keert de Woonlastenverzekering ook uit als ik mijn baan kwijtraak?

Ja, dat kan. Maar dat geldt alleen als jij bij het afsluiten van je Woonlastenverzekering hebt aangegeven dat je ook een uitkering bij werkloosheid (WW-dekking) wil. Je ziet op je polisblad of je deze extra dekking hebt. Kom je er niet uit of kan je je polisblad niet meer vinden? Neem dan contact met ons op.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Hoe geef ik werkloosheid door?

Wil je een claim doen op een verzekering? Bel ons dan op 020 – 426 60 00 of stuur een e-mail aan claims@creditlife.nl.

Heb je hulp nodig of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Keert de Inkomensgarantie ook uit als ik mijn baan kwijtraak?

Ja, dat kan. Maar dat geldt alleen als jij bij het afsluiten van je Inkomensgarantie hebt aangegeven dat je ook een uitkering bij werkloosheid (WW-dekking) wil. Je ziet op je polisblad of je deze extra dekking hebt. Kom je er niet uit of kan je je polisblad niet meer vinden? Neem dan contact met ons op.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Afsluiten

Hoelang duurt het acceptatieproces van aanvraag tot polis?

De doorlooptijd kan variëren van enkele minuten, een week tot enkele maanden.

Lees meer
Ik ben het niet eens met de afwijzing van mijn aanvraag, wat nu?

Credit Life probeert altijd om samen met jou en je adviseur te zorgen voor een verzekering die past bij jou en je behoeftes. Om te beoordelen of wij je kunnen verzekeren, kijken we altijd naar verschillende factoren, waaronder je gezondheid. Om je gezondheid te beoordelen vragen we je om in een beveiligde omgeving vragen over je medisch verleden te beantwoorden.

Afhankelijk van je antwoorden kunnen we je direct verzekeren, doen we een ander aanbod of wijzen we je aanvraag af. Als we je aanvraag afwijzen vormt jouw huidige gezondheid een te groot risico om te verzekeren. Hierbij maken we gebruik van kansberekeningen. De kans dat jouw gezondheid binnen de verzekeringsperiode zodanig verslechtert dat je een beroep moet doen op de verzekering is dan te groot om te verzekeren.

Lees meer
Hoe vraag ik een second opinion aan?

Ben jij het niet eens met een oordeel van Credit Life? Dan mag je altijd om een second opinion vragen. Bij een second opinion bekijkt een tweede medisch acceptant jouw gezondheidsverklaring. Hij vormt onafhankelijk van de eerste acceptant zijn eigen mening over jouw gezondheid en het verzekeringsaanbod van Credit Life dat daar het beste bij past.

Lees meer
Hoe lang duurt het afsluiten van een verzekering bij Credit Life?

Dat hangt af van jouw medische geschiedenis en de hoogte van het verzekerde bedrag. Als je een klein bedrag wil verzekeren en geen bijzonderheden hebt in je gezondheid kan onze software binnen enkele minuten al beoordelen en je een aanbod of polis sturen. Kan je aanvraag niet automatisch worden verwerkt? Dan kijkt één van onze medisch acceptanten binnen enkele werkdagen naar je aanvraag. Vaak kan daarna alsnog een aanbod worden gedaan.

 

Lees meer
Ik heb geen vaste baan, kan ik mij bij Credit Life verzekeren?

Ja, je kan gewoon een arbeidsongeschiktheidsverzekering en overlijdensrisicoverzekering afsluiten als je geen vaste baan hebt. Dat is belangrijk voor mensen met een uitzendovereenkomst, een flexbaan of min/max-overeenkomsten. Welke contractvorm je ook hebt, je moet ten minste 16 uur per week in loondienst werken om in aanmerking te komen voor onze arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Credit Life heeft geen verzekeringen voor zelfstandig ondernemers.

Lees meer

MyCreditLife

Waarom moet ik een account voor MyCreditLife aanmaken?

Om te zorgen dat jij en Credit Life veilig gegevens delen, is een speciaal gedeelte voor klanten en adviseurs gemaakt. Dit gedeelte heet MyCreditLife. Credit Life stuurt een link om een account te maken zodra je een aanvraag voor een verzekering doet. Je adviseur kan niet bij dat account of je medische gegevens, maar wel zien wat de status van je aanvraag en de medische acceptatie is. Jouw account maakt het dus gemakkelijk om informatie onderling uit te wisselen tussen jou, je adviseur en Credit Life.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Hoelang duurt het acceptatieproces van aanvraag tot polis?

De doorlooptijd kan variëren van enkele minuten, een week tot enkele maanden.

Lees meer
Hoe wordt mijn adviseur op de hoogte gehouden van het acceptatieproces?

Dat bepaal jij zelf. Je adviseur doet de aanvraag voor je in zijn gedeelte van MyCreditLife, maar daar kan zijn rol ophouden. Als je dat wilt kan je toestaan dat hij op de hoogte wordt gehouden van de voortgang van je aanvraag, maar dat is niet verplicht. We delen je medische informatie nooit met je adviseur. Wel kunnen we, op jouw verzoek, aan je adviseur laten weten dat je een clausule op je verzekering hebt. Zo kan je adviseur je meer vertellen over wat dat voor jouw verzekering betekent.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Hoe heeft Credit Life mijn privacy geregeld in MyCreditLife?

Om te zorgen dat jij, je adviseur en Credit Life op de veiligste manier gegevens delen, maken we gebruik van MyCreditLife. Op het moment dat jouw adviseur een verzekering voor je aanvraagt, maken wij een account voor jou in MyCreditLife. Inloggen in MyCreditLife kan je alleen zelf doen met de gebruikersnaam en het wachtwoord dat je zelf hebt gekozen. Verder kan je ook gebruik maken van 2-factor-authenticatie. Jouw mobiele telefoonnummer wordt gekoppeld aan je account. Na invoer van je wachtwoord ontvang je via SMS een code. Op die manier wordt toegang tot jouw gegevens extra beveiligd.

Lees meer
Ik ben mijn gebruikersnaam van MyCreditLife vergeten. Wat nu?

Je gebruikersnaam staat in de e-mail die je van Credit Life ontving toen je je account aanmaakte. Als je die e-mail kwijt bent, kan je deze opvragen door te bellen naar onze helpdesk op 020-426 60 44 of te mailen naar administratie@creditlife.nl. Dan zoeken wij je gebruikersnaam voor je op.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.