...er zijn {results_count_total} antwoorden gevonden over {phrase} ({results_count} van {results_count_total})
Displaying {results_count} results of {results_count_total}
Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.
Meest gestelde vragen
Credit Life verzekeringen
Waarom staat er RheinLand Versicherungsgruppe op mijn rekeningafschrift?
Credit Life is onderdeel van de RheinLand Versicherungsgruppe (RheinLand Holding AG): een internationale verzekeraar die al sinds 1880 actief is. Klik op deze link om meer te lezen over RheinLand Versicherungen (Duits- en Engelstalig). Tot de RheinLand Versicherungsgruppe behoren de in Nederland actieve verzekeraars Credit Life AG en RheinLand Versicherungs AG (handelend onder de naam Credit Life). Ook de administrateur Credit Life B.V. is hiervan onderdeel.
Wil je een claim doen op een verzekering? Bel ons dan op 020 – 426 60 00 of stuur een e-mail aan claims@creditlife.nl.
Heb je hulp nodig of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Hoelang keert de verzekering uit als ik mijn baan kwijtraak?
De uitkering van de verzekering loopt in principe gelijk op met de WW-uitkering die je van het UWV krijgt en duurt per periode van werkloosheid maximaal tussen de 12 en 24 maanden. Je hebt bij het afsluiten van de verzekering zelf bepaald hoe lang je wil dat jouw Credit Life-verzekering maximaal uitbetaalt. Je bent verzekerd bij werkloosheid zolang de verzekering loopt. De eerste dag van werkloosheid is de dag dat je werkloosheidsuitkering krijgt volgens de Werkloosheidswet.
Keert de Woonlastenverzekering ook uit als ik mijn baan kwijtraak?
Ja, dat kan. Maar dat geldt alleen als jij bij het afsluiten van je Woonlastenverzekering hebt aangegeven dat je ook een uitkering bij werkloosheid (WW-dekking) wil. Je ziet op je polisblad of je deze extra dekking hebt. Kom je er niet uit of kan je je polisblad niet meer vinden? Neem dan contact met ons op.
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Hoeveel keert de verzekering uit als ik mijn baan kwijt raak?
Daar heb je zelf afspraken over gemaakt bij het afsluiten van je verzekering. Je vindt het bedrag terug op je polisblad. Kom je er niet uit of kan je je polisblad niet meer vinden? Neem dan contact met ons op.
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Overlijden, arbeidsongeschiktheid en werkloosheid
Hoe dien ik een claim in?
Wil je een claim doen op een verzekering? Bel ons dan op 020 – 426 60 00 of stuur een e-mail aan claims@creditlife.nl.
Heb je hulp nodig of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Premie en uitbetalingen
Waarom staat er RheinLand Versicherungsgruppe op mijn rekeningafschrift?
Credit Life is onderdeel van de RheinLand Versicherungsgruppe (RheinLand Holding AG): een internationale verzekeraar die al sinds 1880 actief is. Klik op deze link om meer te lezen over RheinLand Versicherungen (Duits- en Engelstalig). Tot de RheinLand Versicherungsgruppe behoren de in Nederland actieve verzekeraars Credit Life AG en RheinLand Versicherungs AG (handelend onder de naam Credit Life). Ook de administrateur Credit Life B.V. is hiervan onderdeel.
Hoelang keert de verzekering uit als ik mijn baan kwijtraak?
De uitkering van de verzekering loopt in principe gelijk op met de WW-uitkering die je van het UWV krijgt en duurt per periode van werkloosheid maximaal tussen de 12 en 24 maanden. Je hebt bij het afsluiten van de verzekering zelf bepaald hoe lang je wil dat jouw Credit Life-verzekering maximaal uitbetaalt. Je bent verzekerd bij werkloosheid zolang de verzekering loopt. De eerste dag van werkloosheid is de dag dat je werkloosheidsuitkering krijgt volgens de Werkloosheidswet.
Keert de Woonlastenverzekering ook uit als ik mijn baan kwijtraak?
Ja, dat kan. Maar dat geldt alleen als jij bij het afsluiten van je Woonlastenverzekering hebt aangegeven dat je ook een uitkering bij werkloosheid (WW-dekking) wil. Je ziet op je polisblad of je deze extra dekking hebt. Kom je er niet uit of kan je je polisblad niet meer vinden? Neem dan contact met ons op.
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Hoeveel keert de verzekering uit als ik mijn baan kwijt raak?
Daar heb je zelf afspraken over gemaakt bij het afsluiten van je verzekering. Je vindt het bedrag terug op je polisblad. Kom je er niet uit of kan je je polisblad niet meer vinden? Neem dan contact met ons op.
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Hoe geef ik werkloosheid door?
Wil je een claim doen op een verzekering? Bel ons dan op 020 – 426 60 00 of stuur een e-mail aan claims@creditlife.nl.
Heb je hulp nodig of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Afsluiten
Kan ik meerdere bedragen verzekeren op één verzekeringspolis?
Nee, je sluit een verzekering altijd voor één bedrag bij aanvang. Dat bedrag kan de hele looptijd hetzelfde blijven of geleidelijk (anuïtair of lineair) dalen. Samen met je adviseur bepaal je welk bedrag en soort dekking het beste bij jou past. Soms kan dat betekenen dat je meerdere polissen afsluit, bijvoorbeeld voor één bedrag met een gelijkblijvende dekking en één voor een ander bedrag met een dekking op basis van een annuïtaire of lineaire daling.
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Is een combinatie van lineaire, annuïtaire en gelijkblijvende dekking mogelijk op één verzekeringspolis?
Nee, een verzekering wordt altijd gebaseerd op één van deze drie dekkingen. Die dekking blijft ook de gehele looptijd hetzelfde. Samen met je adviseur bepaal je welke van deze 3 opties het beste past bij jouw behoeftes. Soms kan dat betekenen dat je meerdere polissen afsluit, bijvoorbeeld voor één gedeelte een gelijkblijvende dekking en voor het overige een annuïtaire of lineaire dekking.
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Ik ben het niet eens met de afwijzing van mijn aanvraag, wat nu?
Credit Life probeert altijd om samen met jou en je adviseur te zorgen voor een verzekering die past bij jou en je behoeftes. Om te beoordelen of wij je kunnen verzekeren, kijken we altijd naar verschillende factoren, waaronder je gezondheid. Om je gezondheid te beoordelen vragen we je om in een beveiligde omgeving vragen over je medisch verleden te beantwoorden.
Afhankelijk van je antwoorden kunnen we je direct verzekeren, doen we een ander aanbod of wijzen we je aanvraag af. Als we je aanvraag afwijzen vormt jouw huidige gezondheid een te groot risico om te verzekeren. Hierbij maken we gebruik van kansberekeningen. De kans dat jouw gezondheid binnen de verzekeringsperiode zodanig verslechtert dat je een beroep moet doen op de verzekering is dan te groot om te verzekeren.
Ben jij het niet eens met een oordeel van Credit Life? Dan mag je altijd om een second opinion vragen. Bij een second opinion bekijkt een tweede medisch acceptant jouw gezondheidsverklaring. Hij vormt onafhankelijk van de eerste acceptant zijn eigen mening over jouw gezondheid en het verzekeringsaanbod van Credit Life dat daar het beste bij past.
Waarom moet ik een account voor MyCreditLife aanmaken?
Om te zorgen dat jij en Credit Life veilig gegevens delen, is een speciaal gedeelte voor klanten en adviseurs gemaakt. Dit gedeelte heet MyCreditLife. Credit Life stuurt een link om een account te maken zodra je een aanvraag voor een verzekering doet. Je adviseur kan niet bij dat account of je medische gegevens, maar wel zien wat de status van je aanvraag en de medische acceptatie is. Jouw account maakt het dus gemakkelijk om informatie onderling uit te wisselen tussen jou, je adviseur en Credit Life.
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Hoe wordt mijn adviseur op de hoogte gehouden van het acceptatieproces?
Dat bepaal jij zelf. Je adviseur doet de aanvraag voor je in zijn gedeelte van MyCreditLife, maar daar kan zijn rol ophouden. Als je dat wilt kan je toestaan dat hij op de hoogte wordt gehouden van de voortgang van je aanvraag, maar dat is niet verplicht. We delen je medische informatie nooit met je adviseur. Wel kunnen we, op jouw verzoek, aan je adviseur laten weten dat je een clausule op je verzekering hebt. Zo kan je adviseur je meer vertellen over wat dat voor jouw verzekering betekent.
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Hoe heeft Credit Life mijn privacy geregeld in MyCreditLife?
Om te zorgen dat jij, je adviseur en Credit Life op de veiligste manier gegevens delen, maken we gebruik van MyCreditLife. Op het moment dat jouw adviseur een verzekering voor je aanvraagt, maken wij een account voor jou in MyCreditLife. Inloggen in MyCreditLife kan je alleen zelf doen met de gebruikersnaam en het wachtwoord dat je zelf hebt gekozen. Verder kan je ook gebruik maken van 2-factor-authenticatie. Jouw mobiele telefoonnummer wordt gekoppeld aan je account. Na invoer van je wachtwoord ontvang je via SMS een code. Op die manier wordt toegang tot jouw gegevens extra beveiligd.
Waar in MyCreditLife kan ik zien of mijn aanvraag al is beoordeeld?
Onder het tabblad Acceptatieproces kan je kiezen voor Besluit. Als er een besluit is op je aanvraag, staat dat daar.
Links in het hoofdmenu van MyCreditLife vind je het kopje ‘Polissen’. Als hier staat dat je polis geactiveerd is, is je hele aanvraag geaccepteerd. Ook vind je hier dan je digitale polisblad.
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.