Samen
Sterk
Zekerheid

MyCreditlife.nl het online platform van Credit Life.

    Medisch proces in 7 stappen

    Uw aanvraag bestaat uit twee delen. Een deel dat gaat over u, uw beroep en de gewenste verzekeringsdekking. En een deel dat over u gezondheid gaat. Hieronder leest u wat u nog moet doen om uw aanvraag definitief te maken.

    Registratie MyCreditLife klantportaal

    Nadat uw adviseur bij ons een aanvraag heeft ingediend, ontvangt u van Credit Life een e-mail met een persoonlijke uitnodiging om een account aan te maken in het MyCreditLife klantportaal. De gebruikersnaam is uw e-mailadres. Het wachtwoord kiest u zelf. Lukt het niet om in te loggen? Neem dan contact op met onze helpdesk op 035-8874581 of via helpdesk(at)mycreditlife.nl

    De aanvraag

    U controleert of de aanwezige aanvraaggegevens juist zijn en vult daar waar nodig ontbrekende gegevens aan. Daarna ondertekent u de SEPA incassomachtiging.

    Online gezondheidsverklaring

    U vult uw persoonlijke en medische informatie in op de online gezondheidsverklaring. Daar waar nodig zullen aanvullende vragen automatisch worden gesteld. Er kan ook al een medische machtiging worden opgevraagd. Heeft u vragen bij het invullen van de gezondheidsverklaring? Neem dan contact op met MyCreditLIfe op via 020-5675460 of via med.acceptatie(at)creditlife.net.

    De verzekerde dient de aanvraag definitief in

    Om de aanvraag definitief te maken, vult u de slotverklaring in en keurt u de aanvraag en de gezondheidsverklaring goed en u klikt op indienen.
    Als u alle stappen heeft doorlopen, is de aanvraag definitief en wordt de medische beoordeling gestart.

    De verzekeraar start de beoordeling

    Als de gezondheidsverklaring daar reden toe geeft, kan er door de medisch adviseur informatie worden opgevraagd bij uw huisarts of behandelend specialist. U krijgt hiervan altijd bericht.

    Voortgang volgen

    U kunt inloggen in uw MyCreditLife klantportaal via www.mycreditlife.nl om het verloop en resultaat van de (medische) acceptatie van uw verzekeringsaanvraag te volgen. Na het inloggen ziet u bij het kopje: statusoverzicht wat de status is van uw aanvraag.

    Resultaat van de beoordeling

    Is de aanvraag geaccepteerd zonder clausule(s)? Dan ontvangt u en uw adviseur een e-mail met het polisblad en de voorwaarden. In het geval van acceptatie met clausule(s) ontvangen u en uw adviseur per e-mail het wijzigingsvoorstel.

        

     

    Wilt u alle informatie van deze stappen nog even kort samengevat?

    Hierin ziet u de 7 stappen van het medische proces in beeld.

     

    Download medische proces

    Veel gestelde vragen

    Ja, de aanvraag moet nog definitief worden ingediend. Hiervoor ontvangt u van Credit Life een e-mail met een link (let op: deze e-mail kan ook zijn binnengekomen in uw spam box). Met de link worden de volgende stappen doorlopen:

    1) een eigen MyCreditLife account aanmaken;

    2) de aanvraag aanvullen en controleren;

    3) de gezondheidsverklaring invullen;

    4) de aanvraag definitief indienen.

    Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

    De meest voorkomende problemen zijn:

    • Gebruikersnaam vergeten: als u uw gebruikersnaam niet meer weet is het verstandig eerst even in uw e-mailbox naar een e-mail te zoeken van Credit Life. Wanneer u een account aanmaakt, dan ontvangt u namelijk altijd een e-mail met daarin uw gebruikersnaam. Mocht de gebruikersnaam alsnog niet gevonden worden, dan kan telefonisch contact worden opgenomen met onze helpdesk op 035-8874581 of via helpdesk@mycreditlife.nl. Zij kunnen uw gebruikersnaam opzoeken.
    • Wachtwoord vergeten: Als u uw gebruikersnaam invult en aangeeft dat u uw wachtwoord bent vergeten door op ‘wachtwoord vergeten’ te klikken, ontvangt u een e- mail waarmee u uw wachtwoord opnieuw kan instellen.

    Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

    et klantportaal MyCreditLife van Credit Life is het persoonlijke digitale portaal. Hiermee krijgt u altijd en overal op een veilige manier toegang tot uw aanvraag en de medische beoordeling van uw aanvraag. U kunt uw persoonlijke gegevens bekijken en wijzigen. En u kunt het aanvraagformulier, de gezondheidsverklaring en de slotverklaring inzien.

    Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

    Heeft u vragen bij het invullen van de gezondheidsverklaring? Neem dan contact op met MyCreditLIfe op via 020-5675460 of via med.acceptatie@creditlife.net.

    Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

     

    Na het invullen van uw gezondheidsverklaring wordt uw aanvraag direct beoordeeld. Zijn er geen medische bijzonderheden, dan wordt de aanvraag direct geaccepteerd. Zijn er wel medische bijzonderheden, dan wordt de aanvraag medisch beoordeeld door een medisch adviseur. Het systeem houdt u op de hoogte van de voortgang en u kunt het ook zelf volgen in het portaal bij Status Overzicht.

    Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

    Soms is de ingevulde informatie in de gezondheidsverklaring niet voldoende om uw gezondheid goed te kunnen beoordelen. In dat geval kan de verzekeraar u vragen een medische keuring te ondergaan door een onafhankelijke keuringsinstantie. Dit wordt door de medisch adviseur opgestart. Het systeem houdt u op de hoogte van de voortgang en u kunt het ook zelf volgen in het portaal bij Status Overzicht.

    Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

    Soms heeft de medisch adviseur extra medische informatie nodig over uw gezondheid. Bijvoorbeeld van uw arts. Uw arts mag alleen als u dat goed vindt deze informatie aan de medisch adviseur geven. U geeft hiervoor toestemming met een machtiging

    Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

    De status van uw aanvraag kunt u vinden in uw persoonlijke portaal.

    U kunt dit portaal openen door naar: www.mycreditlife.nl te gaan.
    Vervolgens kunt u inloggen en uw aanvraag openen. Bij het kopje Statusoverzicht kunt u zien wat de status is van uw aanvraag.

    Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

    Is de aanvraag geaccepteerd zonder clausule(s)? Dan ontvangt u en uw adviseur een e-mail met het polisblad en de voorwaarden. In het geval van acceptatie met clausule(s) ontvangen u en uw adviseur per e-mail het wijzigingsvoorstel.

    U kunt na afronding van uw aanvraag deze nog steeds bekijken als u inlogt in MyCreditLife.nl.

    Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

    U ontvangt een e-mail met een link. Als u de link in uw e-mail gebruikt om in te loggen in het portaal wordt u direct naar de juiste pagina geleid met daarin de reden van het besluit. Mocht deze link niet werken kunt u via www.mycreditlife.nl inloggen in uw portaal.

    Als u uw aanvraag opent kunt u onder het kopje acceptatieproces kiezen voor besluit op aanvraag. Op deze pagina kunt u het besluit op de aanvraag teruglezen.

    Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

    Dan kunt u dit aangeven in het klantportaal MyCreditLife via ‘Berichten’ . Het bericht wordt dan gelezen door de medische afdeling van Credit Life, de verzekeraar.

    Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

    Informatie over uw gezondheid is vertrouwelijk. Alleen de medisch adviseur en de medewerkers van de medische dienst mogen uw informatie zien.

    Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

    Alle belangrijke informatie over het verwerken van uw persoonsgegevens hebben we opgenomen in onze privacyverklaring. De privacyverklaring vindt u op www.creditlife.nl/nlprivacyverklaring.

    Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

    Ja, dat is mogelijk.

    Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

    Nee, een verzekeringnemer moet een natuurlijk persoon zijn en woonachtig in Nederland, en bij aanvraag een minimale leeftijd hebben van 18 jaar.

    Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.