Wie kan mijn medische informatie zien in MyCreditLife?
Alleen jij en onze medische acceptanten kunnen bij jouw medische informatie. Dat betekent dat jouw adviseur en anderen binnen Credit Life geen toegang hebben tot deze informatie. Uiteraard is die informatie volgens de meest recente standaarden beveiligd zodat ook anderen niet bij jouw medische informatie kunnen. Wil je daar meer over weten? Dan kan je alles details lezen in de privacy statement.
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Gerelateerde vragen
Om te zorgen dat jij en Credit Life veilig gegevens delen, is een speciaal gedeelte voor klanten en adviseurs gemaakt. Dit gedeelte heet MyCreditLife. Credit Life stuurt een link om een account te maken zodra je een aanvraag voor een verzekering doet. Je adviseur kan niet bij dat account of je medische gegevens, maar wel zien wat de status van je aanvraag en de medische acceptatie is. Jouw account maakt het dus gemakkelijk om informatie onderling uit te wisselen tussen jou, je adviseur en Credit Life.
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Dat bepaal jij zelf. Je adviseur doet de aanvraag voor je in zijn gedeelte van MyCreditLife, maar daar kan zijn rol ophouden. Als je dat wilt kan je toestaan dat hij op de hoogte wordt gehouden van de voortgang van je aanvraag, maar dat is niet verplicht. We delen je medische informatie nooit met je adviseur. Wel kunnen we, op jouw verzoek, aan je adviseur laten weten dat je een clausule op je verzekering hebt. Zo kan je adviseur je meer vertellen over wat dat voor jouw verzekering betekent.
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Om te zorgen dat jij, je adviseur en Credit Life op de veiligste manier gegevens delen, maken we gebruik van MyCreditLife. Op het moment dat jouw adviseur een verzekering voor je aanvraagt, maken wij een account voor jou in MyCreditLife. Inloggen in MyCreditLife kan je alleen zelf doen met de gebruikersnaam en het wachtwoord dat je zelf hebt gekozen. Verder kan je ook gebruik maken van 2-factor-authenticatie. Jouw mobiele telefoonnummer wordt gekoppeld aan je account. Na invoer van je wachtwoord ontvang je via SMS een code. Op die manier wordt toegang tot jouw gegevens extra beveiligd.
Lees meerDe doorlooptijd kan variëren van enkele minuten, een week tot enkele maanden.
Lees meerOnder het tabblad Acceptatieproces kan je kiezen voor Besluit. Als er een besluit is op je aanvraag, staat dat daar.
Links in het hoofdmenu van MyCreditLife vind je het kopje ‘Polissen’. Als hier staat dat je polis geactiveerd is, is je hele aanvraag geaccepteerd. Ook vind je hier dan je digitale polisblad.
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.