< Terug

Wat is medische acceptatie?

Om een goede inschatting te maken van jouw gezondheid en de eventuele risico’s die de verzekering moet opvangen, vragen we je om vragen te beantwoorden over je gezondheid.
Je bent nooit verplicht om je medische gegevens met wie dan ook te delen. Ook niet met ons. Maar zonder deze gegevens kunnen wij niet beoordelen of je in aanmerking komt voor een Credit Life verzekering.

Kies je er voor om de medische vragen niet te beantwoorden? Dan respecteren wij dat, maar zullen wij je aanvraag annuleren.

We begrijpen dat het vertrouwen kost om de exacte details rond jouw gezondheid aan ons door te geven. Daarom voldoet MyCreditLife aan de meest recente beveiligingsstandaarden. Jouw gegevens worden alleen verwerkt door de mensen die op onze eigen medische acceptatieafdeling werken. Wij maken dus geen gebruik van een derde partij voor jouw medische beoordeling. Andere werknemers van Credit Life hebben ook geen toegang tot je gegevens en ook jouw adviseur kan niet bij deze informatie. De beveiliging van die medische gegevens voldoet aan alle eisen die de wet daar aan stelt en wordt regelmatig door een onafhankelijke auditor gecontroleerd en wanneer nodig geüpdatet.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Gerelateerde vragen

Ik heb op dit moment corona (een infectie met het COVID-19 virus), heeft dat invloed op mijn aanvraag?

Ja. Pas als je genezen bent en weer kan werken kunnen wij je aanvraag accepteren. Zodra je weer aan het werk bent en zolang je geen blijvende klachten aan de infectie hebt overgehouden, is een corona-infectie uit het verleden geen reden om te aanvraag af te wijzen.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Waarom is mijn premie hoger dan de premie uit de offerte?

Credit Life probeert altijd om samen met jou en je tussenpersoon te zorgen voor een verzekering die past bij jou en je behoeftes. Daarom vragen we je om in een beveiligde omgeving vragen over je gezondheid te beantwoorden. Afhankelijk van je antwoorden kunnen we je direct verzekeren, doen we een ander aanbod of wijzen we je af.

Bij een ander aanbod willen we je graag als klant hebben, maar is een bestaande ziekte, aandoening of beperking onverzekerbaar. Dat betekent dat we denken dat een gedeelte van jouw gezondheid een te groot risico vormt om te verzekeren. Hierbij maken we gebruik van kansberekeningen. De kans dat jouw gezondheid binnen de verzekeringsperiode zodanig verslechtert dat je een beroep moet doen op de verzekering is dan te groot om tegen de basispremie te verzekeren. Om je toch te kunnen verzekeren als je door die klacht arbeidsongeschikt wordt of statistisch gezien eerder zou kunnen overlijden, rekenen we een hogere premie.

Lees meer
Ik heb een vraag over het invullen van mijn gezondheidsverklaring. Wat nu?

We begrijpen dat het beantwoorden van de gezondheidsvragen soms lastig is. Daarom zijn wij bereikbaar om je te helpen bij het invullen. Je leest hier hoe je contact met ons kan opnemen.

Ik heb corona (een infectie met het COVID-19 virus) gehad, kan ik me nog verzekeren?

Ja, maar pas als je genezen bent en weer kan werken. Heb je op dit moment corona (symptomen)? Dan raden we je aan te wachten met je aanvraag tot je genezen bent. Voor die tijd kunnen we je aanvraag niet accepteren. Zodra je weer aan het werk bent en je geen blijvende klachten aan de infectie hebt overgehouden, is een corona-infectie uit het verleden geen reden om te aanvraag af te wijzen.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Kan ik mij verzekeren als ik een gevaarlijk of zwaar beroep heb?

Credit Life probeert altijd om samen met jou en je tussenpersoon te zorgen voor een verzekering die past bij jou en je behoeftes. Daarom vragen we je om in een beveiligde omgeving vragen over je leven en gezondheid te beantwoorden.

Afhankelijk van je exacte beroep bekijken we hoe we jou kunnen verzekeren. Soms betekent dat dat je een wat hogere premie betaalt of dat we de voorwaarden iets moeten aanpassen. Denk bijvoorbeeld aan het aanpassen van een dekking tegen passende arbeid in plaats van een beroepsdekking. We wijzen slechts zeer sporadisch af op basis van een gevaarlijk beroep.

Lees meer