< Terug

Wat is een medische keuring?

Een medische keuring verschilt van de gewone medische acceptatie omdat het gebaseerd is op meer dan alleen een vragenlijst. Je wordt gezien door een arts en er worden een aantal onderzoeken gedaan. Voorbeelden van mogelijke onderzoeken zijn het opnemen van je bloeddruk, een longtest of een oogtest. Een medische keuring is alleen nodig als je een overlijdensrisicoverzekering aanvraagt van meer dan 600.000 euro (als je jonger dan 50 jaar bent) of 350.000 euro (als je ouder dan 50 bent).

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Gerelateerde vragen

Ik heb op dit moment corona (een infectie met het COVID-19 virus), heeft dat invloed op mijn aanvraag?

Ja. Pas als je genezen bent en weer kan werken kunnen wij je aanvraag accepteren. Zodra je weer aan het werk bent en zolang je geen blijvende klachten aan de infectie hebt overgehouden, is een corona-infectie uit het verleden geen reden om te aanvraag af te wijzen.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Waarom is mijn premie hoger dan de premie uit de offerte?

Credit Life probeert altijd om samen met jou en je tussenpersoon te zorgen voor een verzekering die past bij jou en je behoeftes. Daarom vragen we je om in een beveiligde omgeving vragen over je gezondheid te beantwoorden. Afhankelijk van je antwoorden kunnen we je direct verzekeren, doen we een ander aanbod of wijzen we je af.

Bij een ander aanbod willen we je graag als klant hebben, maar is een bestaande ziekte, aandoening of beperking onverzekerbaar. Dat betekent dat we denken dat een gedeelte van jouw gezondheid een te groot risico vormt om te verzekeren. Hierbij maken we gebruik van kansberekeningen. De kans dat jouw gezondheid binnen de verzekeringsperiode zodanig verslechtert dat je een beroep moet doen op de verzekering is dan te groot om tegen de basispremie te verzekeren. Om je toch te kunnen verzekeren als je door die klacht arbeidsongeschikt wordt of statistisch gezien eerder zou kunnen overlijden, rekenen we een hogere premie.

Lees meer
Ik heb een vraag over het invullen van mijn gezondheidsverklaring. Wat nu?

We begrijpen dat het beantwoorden van de gezondheidsvragen soms lastig is. Daarom zijn wij bereikbaar om je te helpen bij het invullen. Je leest hier hoe je contact met ons kan opnemen.

Ik heb corona (een infectie met het COVID-19 virus) gehad, kan ik me nog verzekeren?

Ja, maar pas als je genezen bent en weer kan werken. Heb je op dit moment corona (symptomen)? Dan raden we je aan te wachten met je aanvraag tot je genezen bent. Voor die tijd kunnen we je aanvraag niet accepteren. Zodra je weer aan het werk bent en je geen blijvende klachten aan de infectie hebt overgehouden, is een corona-infectie uit het verleden geen reden om te aanvraag af te wijzen.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Kan ik mij verzekeren als ik een gevaarlijk of zwaar beroep heb?

Credit Life probeert altijd om samen met jou en je tussenpersoon te zorgen voor een verzekering die past bij jou en je behoeftes. Daarom vragen we je om in een beveiligde omgeving vragen over je leven en gezondheid te beantwoorden.

Afhankelijk van je exacte beroep bekijken we hoe we jou kunnen verzekeren. Soms betekent dat dat je een wat hogere premie betaalt of dat we de voorwaarden iets moeten aanpassen. Denk bijvoorbeeld aan het aanpassen van een dekking tegen passende arbeid in plaats van een beroepsdekking. We wijzen slechts zeer sporadisch af op basis van een gevaarlijk beroep.

Lees meer