< Terug

Waarom wordt mijn werkloosheidsclaim niet uitgekeerd?

Daar kunnen een aantal redenen voor zijn. Je vindt deze ook terug in de polisvoorwaarden:

  • Je hebt bij het afsluiten van je verzekering niet gekozen voor de aanvullende WW-dekking
  • Je hebt zelf je arbeidsovereenkomst beëindigd
  • Je was voor de werkloosheid minder dan 6 maanden aangeengesloten in dienst en/of je werkte minder dan 16 uur per week
  • Je werkte in het buitenland en je hebt dit niet aan ons doorgegeven en/of wij hebben dit niet vooraf geaccepteerd
  • Je bent (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt . Je doet dan een beroep op de arbeidsongeschiktheidsdekking en níet op dekking bij werkloosheid
  • Je werkloosheid is jou verwijtbaar , bijvoorbeeld omdat je ontslagen werd omdat je fraude pleegde of iets hebt gestolen
  • Je werd ontslagen in je proeftijd
  • Werkloosheid hoort bij de functie (bijvoorbeeld bij seizoenswerk, uitzendwerk, vorstverlet)
  • Omdat je bij het afsluiten van de verzekering wist dat je je baan kwijt ging raken
  • Omdat je binnen 180 dagen na het afsluiten van de verzekering je baan kwijtraakte of te horen krijgt dat je je baan kwijt gaat raken

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Gerelateerde vragen

Hoe geef ik werkloosheid door?

Wil je een claim doen op een verzekering? Bel ons dan op 020 – 426 60 00 of stuur een e-mail aan claims@creditlife.nl.

Heb je hulp nodig of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Wat gebeurt er als ik werkloos én arbeidsongeschikt ben?

Ben je eerst werkloos en wordt je daarna arbeidsongeschikt? Dan kom je vaak nog steeds in aanmerking voor een uitkering op basis van de arbeidsongeschiktheid. Op het moment dat je arbeidsongeschikt wordt, begint de eigenrisicoperiode te lopen. Tot die periode voorbij is, betalen wij wegens werkloosheid tot de maximale uitkeringsduur is bereikt. Het kan dus gebeuren dat er een periode is waarin je uitkering wegens werkloosheid is afgelopen maar je nog niet in aanmerking komt voor een uitkering wegens arbeidsongeschiktheid.

Wordt je dienstverband beëindigd terwijl je arbeidsongeschikt bent? Dan heeft dat geen gevolgen voor je lopende verzekeringsuitkering wegens arbeidsongeschiktheid. Je bent dan niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt en krijgt dan dus geen uitkering wegens werkloosheid. Wel hou je recht op je verzekeringsuitkering wegens arbeidsongeschiktheid.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Hoe geef ik arbeidsongeschiktheid door?

Wil je een claim doen op een verzekering? Bel ons dan op 020 – 426 60 00 of stuur een e-mail aan claims@creditlife.nl.

Heb je hulp nodig of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Moet ik belasting betalen als de verzekering uitkeert?

Dat hangt af van je eigen keuze bij het doen van je belastingaangifte. Je kan er namelijk voor kiezen om je premie af te trekken van de belasting. In dat geval moet je ook belasting betalen over de uitkering. Heb je de premie nooit afgetrokken? Dan hoef je soms geen belasting te betalen. Je kan je adviseur vragen welke optie voor jou het gunstigste is en of er over jouw verzekeringsuitkering belasting moet worden betaald.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Wat zijn mijn bruto woonlasten?

Je bruto maandlasten zijn de maandelijkse hypotheeklasten die je had toen je de verzekering afsloot. Daar vallen bijvoorbeeld de rente, maandelijkse aflossingen en je premie voor de overlijdensrisicoverzekering bij de hypotheek onder. Als je claim doet op je Woonlastenverzekering moet je kunnen aantonen dat je deze bedragen betaalt. Je kan maximaal 125% van je bruto woonlasten verzekeren.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.