< Terug

Waarom wordt mijn arbeidsongeschiktheidsclaim niet uitgekeerd?

Credit Life controleert verschillende onderdelen op het moment dat je een claim bij ons indient. Als eerste bekijken we natuurlijk of je wel echt een polis bij ons hebt, of je de premie hebt betaald en of je verzekering dekt waar je een claim voor hebt ingediend. Als dat het geval is, gaan we naar de claim zelf kijken. Zo niet, betalen we niet uit.

Voor het kunnen uitkeren van claims is het heel belangrijk dat je eerlijk en volledig bent geweest op je gezondheidsverklaring. Als wij erachter komen dat je een bestaande ziekte of aandoening hebt verzwegen toen je die verklaring invulde, kan dat ernstige gevolgen hebben voor je claim. Dat kan zelfs betekenen dat we niet uitbetalen. Daarom is het ook zo belangrijk dat je eerlijk en volledig bent op de gezondheidscheck

Gerelateerde vragen

Hoe geef ik werkloosheid door?

Wil je een claim doen op een verzekering? Bel ons dan op 020 – 426 60 00 of stuur een e-mail aan claims@creditlife.nl.

Heb je hulp nodig of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Wat gebeurt er als ik werkloos én arbeidsongeschikt ben?

Ben je eerst werkloos en wordt je daarna arbeidsongeschikt? Dan kom je vaak nog steeds in aanmerking voor een uitkering op basis van de arbeidsongeschiktheid. Op het moment dat je arbeidsongeschikt wordt, begint de eigenrisicoperiode te lopen. Tot die periode voorbij is, betalen wij wegens werkloosheid tot de maximale uitkeringsduur is bereikt. Het kan dus gebeuren dat er een periode is waarin je uitkering wegens werkloosheid is afgelopen maar je nog niet in aanmerking komt voor een uitkering wegens arbeidsongeschiktheid.

Wordt je dienstverband beëindigd terwijl je arbeidsongeschikt bent? Dan heeft dat geen gevolgen voor je lopende verzekeringsuitkering wegens arbeidsongeschiktheid. Je bent dan niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt en krijgt dan dus geen uitkering wegens werkloosheid. Wel hou je recht op je verzekeringsuitkering wegens arbeidsongeschiktheid.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Hoe geef ik arbeidsongeschiktheid door?

Wil je een claim doen op een verzekering? Bel ons dan op 020 – 426 60 00 of stuur een e-mail aan claims@creditlife.nl.

Heb je hulp nodig of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Moet ik belasting betalen als de verzekering uitkeert?

Dat hangt af van je eigen keuze bij het doen van je belastingaangifte. Je kan er namelijk voor kiezen om je premie af te trekken van de belasting. In dat geval moet je ook belasting betalen over de uitkering. Heb je de premie nooit afgetrokken? Dan hoef je soms geen belasting te betalen. Je kan je adviseur vragen welke optie voor jou het gunstigste is en of er over jouw verzekeringsuitkering belasting moet worden betaald.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Wat zijn mijn bruto woonlasten?

Je bruto maandlasten zijn de maandelijkse hypotheeklasten die je had toen je de verzekering afsloot. Daar vallen bijvoorbeeld de rente, maandelijkse aflossingen en je premie voor de overlijdensrisicoverzekering bij de hypotheek onder. Als je claim doet op je Woonlastenverzekering moet je kunnen aantonen dat je deze bedragen betaalt. Je kan maximaal 125% van je bruto woonlasten verzekeren.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.