< Terug

Waarom moet ik een account voor MyCreditLife aanmaken?

Om te zorgen dat jij en Credit Life veilig gegevens delen, is een speciaal gedeelte voor klanten en adviseurs gemaakt. Dit gedeelte heet MyCreditLife. Credit Life stuurt een link om een account te maken zodra je een aanvraag voor een verzekering doet. Je adviseur kan niet bij dat account of je medische gegevens, maar wel zien wat de status van je aanvraag en de medische acceptatie is. Jouw account maakt het dus gemakkelijk om informatie onderling uit te wisselen tussen jou, je adviseur en Credit Life.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Gerelateerde vragen

Ik ben mijn gebruikersnaam van MyCreditLife vergeten. Wat nu?

Je gebruikersnaam staat in de e-mail die je van Credit Life ontving toen je je account aanmaakte. Als je die e-mail kwijt bent, kan je deze opvragen door te bellen naar onze helpdesk op 020-426 60 44 of te mailen naar administratie@creditlife.nl. Dan zoeken wij je gebruikersnaam voor je op.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Hoe wordt mijn adviseur op de hoogte gehouden van het acceptatieproces?

Dat bepaal jij zelf. Je adviseur doet de aanvraag voor je in zijn gedeelte van MyCreditLife, maar daar kan zijn rol ophouden. Als je dat wilt kan je toestaan dat hij op de hoogte wordt gehouden van de voortgang van je aanvraag, maar dat is niet verplicht. We delen je medische informatie nooit met je adviseur. Wel kunnen we, op jouw verzoek, aan je adviseur laten weten dat je een clausule op je verzekering hebt. Zo kan je adviseur je meer vertellen over wat dat voor jouw verzekering betekent.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Hoe heeft Credit Life mijn privacy geregeld in MyCreditLife?

Om te zorgen dat jij, je adviseur en Credit Life op de veiligste manier gegevens delen, maken we gebruik van MyCreditLife. Op het moment dat jouw adviseur een verzekering voor je aanvraagt, maken wij een account voor jou in MyCreditLife. Inloggen in MyCreditLife kan je alleen zelf doen met de gebruikersnaam en het wachtwoord dat je zelf hebt gekozen. Verder kan je ook gebruik maken van 2-factor-authenticatie. Jouw mobiele telefoonnummer wordt gekoppeld aan je account. Na invoer van je wachtwoord ontvang je via SMS een code. Op die manier wordt toegang tot jouw gegevens extra beveiligd.

Lees meer
Ik wil de medische vragen niet beantwoorden. Wat nu?

Je bent nooit verplicht om je medische gegevens met wie dan ook te delen. Ook niet met ons. Maar zonder deze gegevens kunnen wij niet beoordelen of je in aanmerking komt voor een Credit Lifeverzekering. Kies je er voor om de medische vragen niet te beantwoorden? Dan respecteren wij dat, maar zullen wij je aanvraag annuleren.

Lees meer
Hoe word ik op de hoogte gehouden van het acceptatieproces?

Je kan het proces volgen in MyCreditLife. Daar laten we je ook weten of we aanvullende vragen hebben, in contact willen komen met je behandelaar en of je geaccepteerd bent en onder welke voorwaarden. Omdat dit persoonlijke en soms medische gegevens van jou zijn, krijgt je adviseur hier in verband met jouw privacy geen berichten over. Je mag die gegevens wel zelf met adviseur delen. Ook kan je in MycreditLife aangeven of je wilt dat je adviseur ziet dat je een clausule op je verzekering hebt.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.