Waarom kan ik niet direct bij Credit Life mijn verzekering afsluiten?
In Nederland zijn er wetten en regels die bepalen dat sommige verzekeringen en financiële producten in principe niet door een consument mogen worden afgesloten. Die verzekeringen en producten heten officieel een ‘impactvol financieel product’ maar worden in de volksmond ook wel eens een ‘complex product’ genoemd. Voorbeelden hiervan zijn hypotheken, sommige manieren van beleggen en ook een aantal verzekeringen. Veel consumenten kiezen ervoor om bij de keuze voor zulke producten een adviseur in te schakelen. Die adviseur heeft een opleiding gehad en certificaten behaald zodat hij de consument kan begeleiden in zijn keuze en bij het afsluiten.
De verzekeringen van Credit Life vallen onder de regels voor impactvolle financiële producten. Om te zorgen dat jij de beste keuze maakt voor jouw situatie, zijn onze verzekeringen alleen via een adviseur af te sluiten.
Wil je een Credit Life verzekering aanvragen? Dan helpen we je graag met het vinden van een adviseur bij jou in de buurt.
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Gerelateerde vragen
Nee, je sluit een verzekering altijd voor één bedrag bij aanvang. Dat bedrag kan de hele looptijd hetzelfde blijven of geleidelijk (anuïtair of lineair) dalen. Samen met je adviseur bepaal je welk bedrag en soort dekking het beste bij jou past. Soms kan dat betekenen dat je meerdere polissen afsluit, bijvoorbeeld voor één bedrag met een gelijkblijvende dekking en één voor een ander bedrag met een dekking op basis van een annuïtaire of lineaire daling.
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Nee, een verzekering wordt altijd gebaseerd op één van deze drie dekkingen. Die dekking blijft ook de gehele looptijd hetzelfde. Samen met je adviseur bepaal je welke van deze 3 opties het beste past bij jouw behoeftes. Soms kan dat betekenen dat je meerdere polissen afsluit, bijvoorbeeld voor één gedeelte een gelijkblijvende dekking en voor het overige een annuïtaire of lineaire dekking.
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Credit Life probeert altijd om samen met jou en je adviseur te zorgen voor een verzekering die past bij jou en je behoeftes. Om te beoordelen of wij je kunnen verzekeren, kijken we altijd naar verschillende factoren, waaronder je gezondheid. Om je gezondheid te beoordelen vragen we je om in een beveiligde omgeving vragen over je medisch verleden te beantwoorden.
Afhankelijk van je antwoorden kunnen we je direct verzekeren, doen we een ander aanbod of wijzen we je aanvraag af. Als we je aanvraag afwijzen vormt jouw huidige gezondheid een te groot risico om te verzekeren. Hierbij maken we gebruik van kansberekeningen. De kans dat jouw gezondheid binnen de verzekeringsperiode zodanig verslechtert dat je een beroep moet doen op de verzekering is dan te groot om te verzekeren.
Lees meerBen jij het niet eens met een oordeel van Credit Life? Dan mag je altijd om een second opinion vragen. Bij een second opinion bekijkt een tweede medisch acceptant jouw gezondheidsverklaring. Hij vormt onafhankelijk van de eerste acceptant zijn eigen mening over jouw gezondheid en het verzekeringsaanbod van Credit Life dat daar het beste bij past.
Lees meerDe doorlooptijd kan variëren van enkele minuten, een week tot enkele maanden.
Lees meer