< Terug

Waarom is mijn premie hoger dan de premie uit de offerte?

Credit Life probeert altijd om samen met jou en je tussenpersoon te zorgen voor een verzekering die past bij jou en je behoeftes. Daarom vragen we je om in een beveiligde omgeving vragen over je gezondheid te beantwoorden. Afhankelijk van je antwoorden kunnen we je direct verzekeren, doen we een ander aanbod of wijzen we je af.

Bij een ander aanbod willen we je graag als klant hebben, maar is een bestaande ziekte, aandoening of beperking onverzekerbaar. Dat betekent dat we denken dat een gedeelte van jouw gezondheid een te groot risico vormt om te verzekeren. Hierbij maken we gebruik van kansberekeningen. De kans dat jouw gezondheid binnen de verzekeringsperiode zodanig verslechtert dat je een beroep moet doen op de verzekering is dan te groot om tegen de basispremie te verzekeren. Om je toch te kunnen verzekeren als je door die klacht arbeidsongeschikt wordt of statistisch gezien eerder zou kunnen overlijden, rekenen we een hogere premie.

Ben jij het niet eens met een oordeel van Credit Life? Dan mag je altijd om een second opinion vragen. Bij een second opinion bekijkt een tweede medisch acceptant jouw gezondheidsverklaring. Hij vormt onafhankelijk van de eerste acceptant zijn eigen mening over jouw gezondheid en het verzekeringsaanbod van Credit Life dat daar het beste bij past.

Om een herbeoordeling (second opinion) aan te vragen stuur je in MyCreditLife een bericht naar ons met het verzoek om een herbeoordeling.

Let op: Voor een herbeoordeling is het belangrijk dat je nieuwe informatie aanlevert voor de herbeoordeling of dat je duidelijke vragen stelt over het eerste advies. Zonder nieuwe informatie of vragen kunnen we je verzoek niet in behandeling nemen. Een ‘verzoek om herbeoordeling’ alleen is dus niet voldoende.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. Wij helpen je graag verder.

Gerelateerde vragen

Ik ben het niet eens met de afwijzing van mijn aanvraag, wat nu?

Credit Life probeert altijd om samen met jou en je adviseur te zorgen voor een verzekering die past bij jou en je behoeftes. Om te beoordelen of wij je kunnen verzekeren, kijken we altijd naar verschillende factoren, waaronder je gezondheid. Om je gezondheid te beoordelen vragen we je om in een beveiligde omgeving vragen over je medisch verleden te beantwoorden.

Afhankelijk van je antwoorden kunnen we je direct verzekeren, doen we een ander aanbod of wijzen we je aanvraag af. Als we je aanvraag afwijzen vormt jouw huidige gezondheid een te groot risico om te verzekeren. Hierbij maken we gebruik van kansberekeningen. De kans dat jouw gezondheid binnen de verzekeringsperiode zodanig verslechtert dat je een beroep moet doen op de verzekering is dan te groot om te verzekeren.

Lees meer
Hoe vraag ik een second opinion aan?

Ben jij het niet eens met een oordeel van Credit Life? Dan mag je altijd om een second opinion vragen. Bij een second opinion bekijkt een tweede medisch acceptant jouw gezondheidsverklaring. Hij vormt onafhankelijk van de eerste acceptant zijn eigen mening over jouw gezondheid en het verzekeringsaanbod van Credit Life dat daar het beste bij past.

Lees meer
Hoe wordt mijn adviseur op de hoogte gehouden van het acceptatieproces?

Dat bepaal jij zelf. Je adviseur doet de aanvraag voor je in zijn gedeelte van MyCreditLife, maar daar kan zijn rol ophouden. Als je dat wilt kan je toestaan dat hij op de hoogte wordt gehouden van de voortgang van je aanvraag, maar dat is niet verplicht. We delen je medische informatie nooit met je adviseur. Wel kunnen we, op jouw verzoek, aan je adviseur laten weten dat je een clausule op je verzekering hebt. Zo kan je adviseur je meer vertellen over wat dat voor jouw verzekering betekent.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Ik heb geen vaste baan, kan ik mij bij Credit Life verzekeren?

Ja, je kan gewoon een arbeidsongeschiktheidsverzekering en overlijdensrisicoverzekering afsluiten als je geen vaste baan hebt. Dat is belangrijk voor mensen met een uitzendovereenkomst, een flexbaan of min/max-overeenkomsten. Welke contractvorm je ook hebt, je moet ten minste 16 uur per week in loondienst werken om in aanmerking te komen voor onze arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Credit Life heeft geen verzekeringen voor zelfstandig ondernemers.

Lees meer
Kan ik me bij Credit Life verzekeren als ik (morbide) obesitas heb?

Credit Life probeert altijd om samen met jou en je adviseur te zorgen voor een verzekering die past bij jou en je behoeftes. Om te beoordelen of wij je kunnen verzekeren, kijken we altijd naar verschillende factoren, waaronder je gezondheid. Om je gezondheid te beoordelen vragen we je om in een beveiligde omgeving vragen over je medisch verleden te beantwoorden.

Morbide obesitas is een ingewikkeld gezondheidsprobleem om te verzekeren. Want hoewel veel mensen met een hoog BMI op dit moment geen klachten hebben, weten we ook dat zij op de lange termijn die klachten vaak wel ontwikkelen. De kans op hart- en vaatziekten, sommige vormen van kanker, psychische klachten, diabetes en problemen met spieren en botten is flink hoger bij een BMI vanaf 35. De kans op arbeidsongeschiktheid en overlijden als gevolg van morbide obesitas is daarom soms te hoog om te kunnen verzekeren. Dat is in elk geval zo als jouw BMI hoger is dan 35 en je een arbeidsongeschiktheidsverzekering aanvraagt. We kunnen je dan geen complete dekking aanbieden en doen een ander voorstel. We stellen voor om je te verzekeren voor arbeidsongeschiktheid bij ongevallen, dat noemen we de basisdekking. Is je BMI lager dan 35? Dan zijn er vaak wel mogelijkheden om arbeidsongeschiktheid door ziekte ook te verzekeren.

Lees meer