< Terug

Waarom heb ik aanvullende vragen over mijn gezondheid gekregen?

Credit Life probeert altijd om samen met jou en je tussenpersoon te zorgen voor een verzekering die past bij jou en je behoeftes. Daarom vragen we je om in een beveiligde omgeving vragen over je gezondheid te beantwoorden. Als één of meer van je antwoorden aanleiding geven om wat meer vragen te stellen, laten we je dat zo snel mogelijk weten.

We stellen aanvullende vragen om een goede inschatting te maken van je gezondheid. We willen daarvoor bijvoorbeeld weten hoe ernstig je klachten waren, of de behandeling aanslaat en hoe het nu met je is. Het bezoeken van een arts betekent namelijk lang niet altijd dat dit gevolgen hoeft te hebben voor je verzekering.

Soms kan je die aanvullende informatie zelf geven, maar vaak is het nodig dat we contact opnemen met je behandelaar of huisarts. Hiervoor hebben we jouw toestemming nodig. Je bent niet verplicht om die toestemming te geven, maar zonder die toestemming kunnen we ons geen goed beeld vormen van jouw gezondheid.

Daardoor kunnen we risico’s niet inschatten en dus je aanvraag niet verder in behandeling nemen.
Als we antwoord hebben op de aanvullende vragen loopt het proces weer verder. Daar lees je hier meer over.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Gerelateerde vragen

Hoe wordt mijn adviseur op de hoogte gehouden van het acceptatieproces?

Dat bepaal jij zelf. Je adviseur doet de aanvraag voor je in zijn gedeelte van MyCreditLife, maar daar kan zijn rol ophouden. Als je dat wilt kan je toestaan dat hij op de hoogte wordt gehouden van de voortgang van je aanvraag, maar dat is niet verplicht. We delen je medische informatie nooit met je adviseur. Wel kunnen we, op jouw verzoek, aan je adviseur laten weten dat je een clausule op je verzekering hebt. Zo kan je adviseur je meer vertellen over wat dat voor jouw verzekering betekent.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Waar in MyCreditLife kan ik zien of mijn aanvraag al is beoordeeld?

Onder het tabblad Acceptatieproces kan je kiezen voor Besluit. Als er een besluit is op je aanvraag, staat dat daar.
Links in het hoofdmenu van MyCreditLife vind je het kopje ‘Polissen’. Als hier staat dat je polis geactiveerd is, is je hele aanvraag geaccepteerd. Ook vind je hier dan je digitale polisblad.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Ik heb geen vaste baan, kan ik mij bij Credit Life verzekeren?

Ja, je kan gewoon een arbeidsongeschiktheidsverzekering en overlijdensrisicoverzekering afsluiten als je geen vaste baan hebt. Dat is belangrijk voor mensen met een uitzendovereenkomst, een flexbaan of min/max-overeenkomsten. Welke contractvorm je ook hebt, je moet ten minste 16 uur per week in loondienst werken om in aanmerking te komen voor onze arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Credit Life heeft geen verzekeringen voor zelfstandig ondernemers.

Lees meer
Hoe word ik op de hoogte gehouden van het acceptatieproces?

Je kan het proces volgen in MyCreditLife. Daar laten we je ook weten of we aanvullende vragen hebben, in contact willen komen met je behandelaar en of je geaccepteerd bent en onder welke voorwaarden. Omdat dit persoonlijke en soms medische gegevens van jou zijn, krijgt je adviseur hier in verband met jouw privacy geen berichten over. Je mag die gegevens wel zelf met adviseur delen. Ook kan je in MycreditLife aangeven of je wilt dat je adviseur ziet dat je een clausule op je verzekering hebt.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Waarom heb ik een uitsluitingsclausule in mijn verzekering?

Credit Life probeert altijd om samen met jou en je adviseur te zorgen voor een verzekering die past bij jou en je behoeftes. Om te beoordelen of wij je kunnen verzekeren, kijken we altijd naar verschillende factoren, waaronder je gezondheid. Om je gezondheid te beoordelen vragen we je om in een beveiligde omgeving vragen over je medisch verleden te beantwoorden.

Afhankelijk van je antwoorden kunnen we je direct verzekeren, doen we een tegenbod of wijzen we je af. Bij een tegenbod willen we je graag als klant hebben, maar is een gedeelte onverzekerbaar. Dat betekent dat we denken dat jouw ziekte, aandoening of beperking een te groot risico vormt om te verzekeren. Hierbij maken we gebruik van kansberekeningen. De kans dat jouw gezondheid binnen de verzekeringsperiode zodanig verslechtert dat je een beroep moet doen op de verzekering is dan te groot om te verzekeren. Daarom sluiten we je bestaande ziekte, aandoening of beperking uit van de verzekering, maar verzekeren we de rest natuurlijk wel.

Lees meer