< Terug

Waarom heb ik aanvullende vragen over mijn gezondheid gekregen?

Credit Life probeert altijd om samen met jou en je tussenpersoon te zorgen voor een verzekering die past bij jou en je behoeftes. Daarom vragen we je om in een beveiligde omgeving vragen over je gezondheid te beantwoorden. Als één of meer van je antwoorden aanleiding geven om wat meer vragen te stellen, laten we je dat zo snel mogelijk weten.

We stellen aanvullende vragen om een goede inschatting te maken van je gezondheid. We willen daarvoor bijvoorbeeld weten hoe ernstig je klachten waren, of de behandeling aanslaat en hoe het nu met je is. Het bezoeken van een arts betekent namelijk lang niet altijd dat dit gevolgen hoeft te hebben voor je verzekering.

Soms kan je die aanvullende informatie zelf geven, maar vaak is het nodig dat we contact opnemen met je behandelaar of huisarts. Hiervoor hebben we jouw toestemming nodig. Je bent niet verplicht om die toestemming te geven, maar zonder die toestemming kunnen we ons geen goed beeld vormen van jouw gezondheid.

Daardoor kunnen we risico’s niet inschatten en dus je aanvraag niet verder in behandeling nemen.
Als we antwoord hebben op de aanvullende vragen loopt het proces weer verder. Daar lees je hier meer over.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Gerelateerde vragen

Ik ben het niet eens met de afwijzing van mijn aanvraag, wat nu?

Credit Life probeert altijd om samen met jou en je adviseur te zorgen voor een verzekering die past bij jou en je behoeftes. Om te beoordelen of wij je kunnen verzekeren, kijken we altijd naar verschillende factoren, waaronder je gezondheid. Om je gezondheid te beoordelen vragen we je om in een beveiligde omgeving vragen over je medisch verleden te beantwoorden.

Afhankelijk van je antwoorden kunnen we je direct verzekeren, doen we een ander aanbod of wijzen we je aanvraag af. Als we je aanvraag afwijzen vormt jouw huidige gezondheid een te groot risico om te verzekeren. Hierbij maken we gebruik van kansberekeningen. De kans dat jouw gezondheid binnen de verzekeringsperiode zodanig verslechtert dat je een beroep moet doen op de verzekering is dan te groot om te verzekeren.

Lees meer
Hoelang duurt het acceptatieproces van aanvraag tot polis?

De doorlooptijd kan variëren van enkele minuten, een week tot enkele maanden.

Lees meer
Hoe verloopt de medische beoordeling?

De medische beoordeling verloopt in een aantal stappen, zoals uitgelegd in deze infographic. Je leest er hieronder in meer detail over.

Lees meer
Hoe vraag ik een second opinion aan?

Ben jij het niet eens met een oordeel van Credit Life? Dan mag je altijd om een second opinion vragen. Bij een second opinion bekijkt een tweede medisch acceptant jouw gezondheidsverklaring. Hij vormt onafhankelijk van de eerste acceptant zijn eigen mening over jouw gezondheid en het verzekeringsaanbod van Credit Life dat daar het beste bij past.

Lees meer
Hoe wordt mijn adviseur op de hoogte gehouden van het acceptatieproces?

Dat bepaal jij zelf. Je adviseur doet de aanvraag voor je in zijn gedeelte van MyCreditLife, maar daar kan zijn rol ophouden. Als je dat wilt kan je toestaan dat hij op de hoogte wordt gehouden van de voortgang van je aanvraag, maar dat is niet verplicht. We delen je medische informatie nooit met je adviseur. Wel kunnen we, op jouw verzoek, aan je adviseur laten weten dat je een clausule op je verzekering hebt. Zo kan je adviseur je meer vertellen over wat dat voor jouw verzekering betekent.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.