Mijn adviseur heeft een verzekering voor mij aangevraagd. Wat nu?
Na de aanvraag van je adviseur sturen we je een e-mail met een link. Door op die link te klikken bevestig je dat je inderdaad een verzekering wil afsluiten en het acceptatieproces wil doorlopen. Dat proces verloopt in 5 stappen:
1. Je eigen MyCreditLife-profiel aanmaken
2. De aanvraag van je adviseur controleren en goedkeuren
3. Vragen over je gezondheid beantwoorden
4. Aanvraag definitief indienen
Maak je gebruik van je recht op eerste inzage (op basis van de WGBO)? Dan moet je als laatste altijd zelf het aanbod accepteren of afwijzen.
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Gerelateerde vragen
Nee, je sluit een verzekering altijd voor één bedrag bij aanvang. Dat bedrag kan de hele looptijd hetzelfde blijven of geleidelijk (anuïtair of lineair) dalen. Samen met je adviseur bepaal je welk bedrag en soort dekking het beste bij jou past. Soms kan dat betekenen dat je meerdere polissen afsluit, bijvoorbeeld voor één bedrag met een gelijkblijvende dekking en één voor een ander bedrag met een dekking op basis van een annuïtaire of lineaire daling.
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Nee, een verzekering wordt altijd gebaseerd op één van deze drie dekkingen. Die dekking blijft ook de gehele looptijd hetzelfde. Samen met je adviseur bepaal je welke van deze 3 opties het beste past bij jouw behoeftes. Soms kan dat betekenen dat je meerdere polissen afsluit, bijvoorbeeld voor één gedeelte een gelijkblijvende dekking en voor het overige een annuïtaire of lineaire dekking.
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Credit Life probeert altijd om samen met jou en je adviseur te zorgen voor een verzekering die past bij jou en je behoeftes. Om te beoordelen of wij je kunnen verzekeren, kijken we altijd naar verschillende factoren, waaronder je gezondheid. Om je gezondheid te beoordelen vragen we je om in een beveiligde omgeving vragen over je medisch verleden te beantwoorden.
Afhankelijk van je antwoorden kunnen we je direct verzekeren, doen we een ander aanbod of wijzen we je aanvraag af. Als we je aanvraag afwijzen vormt jouw huidige gezondheid een te groot risico om te verzekeren. Hierbij maken we gebruik van kansberekeningen. De kans dat jouw gezondheid binnen de verzekeringsperiode zodanig verslechtert dat je een beroep moet doen op de verzekering is dan te groot om te verzekeren.
Lees meerBen jij het niet eens met een oordeel van Credit Life? Dan mag je altijd om een second opinion vragen. Bij een second opinion bekijkt een tweede medisch acceptant jouw gezondheidsverklaring. Hij vormt onafhankelijk van de eerste acceptant zijn eigen mening over jouw gezondheid en het verzekeringsaanbod van Credit Life dat daar het beste bij past.
Lees meerDe doorlooptijd kan variëren van enkele minuten, een week tot enkele maanden.
Lees meer