Kan ik me bij Credit Life verzekeren als ik kanker heb (gehad)?
Credit Life probeert altijd om samen met jou en je adviseur te zorgen voor een verzekering die past bij jou en je behoeftes. Om te beoordelen of wij je kunnen verzekeren, kijken we altijd naar verschillende factoren, waaronder je gezondheid. Om je gezondheid te beoordelen vragen we je om in een beveiligde omgeving vragen over je medisch verleden te beantwoorden.
Als je op dit moment kanker hebt en de prognose is nog onbekend kan Credit Life je (nog) niet verzekeren. Ben je in remissie of volledig genezen verklaard? Dan kan Credit Life je mogelijk wel verzekeren. Of Credit Life jou kan verzekeren is afhankelijk van de situatie. Reken er wel op dat jouw aanvraag wat meer tijd in beslag zal nemen. Naar alle waarschijnlijkheid zullen we na de eerste vragenlijst ook aanvullende vragen stellen over je behandelverleden en huidige gezondheid. Daarna doen we je een voorstel of ontvang je een afwijzing. Dat kan betekenen dat we arbeidsongeschiktheid of overlijden als gevolg van je klachten uitsluiten van de verzekering. Ook kan het mogelijk zijn om met een premie-opslag toch volledig te verzekeren. Ben je bijvoorbeeld 10 jaar schoon na een kanker diagnose? Dan geldt in veel gevallen de Schone lei-regeling en heeft dit dus geen invloed meer op je aanvraag.
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Gerelateerde vragen
Ja. Pas als je genezen bent en weer kan werken kunnen wij je aanvraag accepteren. Zodra je weer aan het werk bent en zolang je geen blijvende klachten aan de infectie hebt overgehouden, is een corona-infectie uit het verleden geen reden om te aanvraag af te wijzen.
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Credit Life probeert altijd om samen met jou en je tussenpersoon te zorgen voor een verzekering die past bij jou en je behoeftes. Daarom vragen we je om in een beveiligde omgeving vragen over je gezondheid te beantwoorden. Afhankelijk van je antwoorden kunnen we je direct verzekeren, doen we een ander aanbod of wijzen we je af.
Bij een ander aanbod willen we je graag als klant hebben, maar is een bestaande ziekte, aandoening of beperking onverzekerbaar. Dat betekent dat we denken dat een gedeelte van jouw gezondheid een te groot risico vormt om te verzekeren. Hierbij maken we gebruik van kansberekeningen. De kans dat jouw gezondheid binnen de verzekeringsperiode zodanig verslechtert dat je een beroep moet doen op de verzekering is dan te groot om tegen de basispremie te verzekeren. Om je toch te kunnen verzekeren als je door die klacht arbeidsongeschikt wordt of statistisch gezien eerder zou kunnen overlijden, rekenen we een hogere premie.
Lees meerWe begrijpen dat het beantwoorden van de gezondheidsvragen soms lastig is. Daarom zijn wij bereikbaar om je te helpen bij het invullen. Je leest hier hoe je contact met ons kan opnemen.
Ja, maar pas als je genezen bent en weer kan werken. Heb je op dit moment corona (symptomen)? Dan raden we je aan te wachten met je aanvraag tot je genezen bent. Voor die tijd kunnen we je aanvraag niet accepteren. Zodra je weer aan het werk bent en je geen blijvende klachten aan de infectie hebt overgehouden, is een corona-infectie uit het verleden geen reden om te aanvraag af te wijzen.
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Credit Life probeert altijd om samen met jou en je tussenpersoon te zorgen voor een verzekering die past bij jou en je behoeftes. Daarom vragen we je om in een beveiligde omgeving vragen over je leven en gezondheid te beantwoorden.
Afhankelijk van je exacte beroep bekijken we hoe we jou kunnen verzekeren. Soms betekent dat dat je een wat hogere premie betaalt of dat we de voorwaarden iets moeten aanpassen. Denk bijvoorbeeld aan het aanpassen van een dekking tegen passende arbeid in plaats van een beroepsdekking. We wijzen slechts zeer sporadisch af op basis van een gevaarlijk beroep.
Lees meer