< Terug

Kan ik me bij Credit Life verzekeren als ik diabetes (suikerziekte) heb?

Credit Life probeert altijd om samen met jou en je adviseur te zorgen voor een verzekering die past bij jou en je behoeftes. Om te beoordelen of wij je kunnen verzekeren, kijken we altijd naar verschillende factoren, waaronder je gezondheid. Om je gezondheid te beoordelen vragen we je om in een beveiligde omgeving vragen over je medisch verleden te beantwoorden.

Diabetes is een ziekte die er bij iedereen anders uit ziet. Niet iedereen heeft er dezelfde gezondheidsgevolgen van en niet iedereen kan de diabetes even goed onder controle houden. Daarom doen wij bijna altijd aanvullend onderzoek als iemand aangeeft diabetes te hebben. Afhankelijk van de ernst van de diabetes kunnen we je daarna soms toch geheel, deels of met een premie-opslag verzekeren.

Reken er in elk geval op dat jouw aanvraag wat meer tijd in beslag zal nemen. Naar alle waarschijnlijkheid zullen we na de eerste vragenlijst ook aanvullende vragen stellen over je behandelverleden en huidige gezondheid. Soms vragen we je ook om voor een aanvullend onderzoek naar een arts te gaan. Daarna doen we je een voorstel. Dat kan betekenen dat we arbeidsongeschiktheid of overlijden als gevolg van de diabetes uitsluiten van de verzekering. Ook kan het mogelijk zijn om met een premie-opslag de diabetes toch mee te verzekeren. Soms is er geen enkele aanpassing nodig en kan de verzekering onder de normale voorwaarden door gaan.
Als we je afwijzen op basis van de medische beoordeling, betekent dat dat we denken dat jouw gezondheid een te groot risico vormt om te verzekeren. Hierbij maken we gebruik van kansberekeningen. De kans dat jouw gezondheid binnen de verzekeringsperiode zodanig verslechtert dat je een beroep moet doen op de verzekering is dan te groot om te verzekeren.
Een afwijzing van je aanvraag betekent niet dat wij denken dat je op dit moment al heel ziek bent of dat je binnenkort heel ziek gaat worden. Het betekent dat statistisch de kans te groot is om te kunnen verzekeren. Ook mag je altijd om een second opinion vragen. Een tweede beoordelaar kijkt dan nogmaals naar jouw gezondheid en bekijkt of de afwijzing wel terecht was.
Zelfs als onze medische acceptanten de risico’s te hoog inschatten voor een reguliere verzekering, kan je je vaak nog steeds tegen arbeidsongeschiktheid door een ongeval verzekeren. Neem contact op met jouw financieel adviseur om de mogelijkheden door te spreken.

Wil je meer weten over het beoordelingsproces? Klik dan hier.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Gerelateerde vragen

Ik heb op dit moment corona (een infectie met het COVID-19 virus), heeft dat invloed op mijn aanvraag?

Ja. Pas als je genezen bent en weer kan werken kunnen wij je aanvraag accepteren. Zodra je weer aan het werk bent en zolang je geen blijvende klachten aan de infectie hebt overgehouden, is een corona-infectie uit het verleden geen reden om te aanvraag af te wijzen.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Waarom is mijn premie hoger dan de premie uit de offerte?

Credit Life probeert altijd om samen met jou en je tussenpersoon te zorgen voor een verzekering die past bij jou en je behoeftes. Daarom vragen we je om in een beveiligde omgeving vragen over je gezondheid te beantwoorden. Afhankelijk van je antwoorden kunnen we je direct verzekeren, doen we een ander aanbod of wijzen we je af.

Bij een ander aanbod willen we je graag als klant hebben, maar is een bestaande ziekte, aandoening of beperking onverzekerbaar. Dat betekent dat we denken dat een gedeelte van jouw gezondheid een te groot risico vormt om te verzekeren. Hierbij maken we gebruik van kansberekeningen. De kans dat jouw gezondheid binnen de verzekeringsperiode zodanig verslechtert dat je een beroep moet doen op de verzekering is dan te groot om tegen de basispremie te verzekeren. Om je toch te kunnen verzekeren als je door die klacht arbeidsongeschikt wordt of statistisch gezien eerder zou kunnen overlijden, rekenen we een hogere premie.

Lees meer
Ik heb een vraag over het invullen van mijn gezondheidsverklaring. Wat nu?

We begrijpen dat het beantwoorden van de gezondheidsvragen soms lastig is. Daarom zijn wij bereikbaar om je te helpen bij het invullen. Je leest hier hoe je contact met ons kan opnemen.

Ik heb corona (een infectie met het COVID-19 virus) gehad, kan ik me nog verzekeren?

Ja, maar pas als je genezen bent en weer kan werken. Heb je op dit moment corona (symptomen)? Dan raden we je aan te wachten met je aanvraag tot je genezen bent. Voor die tijd kunnen we je aanvraag niet accepteren. Zodra je weer aan het werk bent en je geen blijvende klachten aan de infectie hebt overgehouden, is een corona-infectie uit het verleden geen reden om te aanvraag af te wijzen.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Kan ik mij verzekeren als ik een gevaarlijk of zwaar beroep heb?

Credit Life probeert altijd om samen met jou en je tussenpersoon te zorgen voor een verzekering die past bij jou en je behoeftes. Daarom vragen we je om in een beveiligde omgeving vragen over je leven en gezondheid te beantwoorden.

Afhankelijk van je exacte beroep bekijken we hoe we jou kunnen verzekeren. Soms betekent dat dat je een wat hogere premie betaalt of dat we de voorwaarden iets moeten aanpassen. Denk bijvoorbeeld aan het aanpassen van een dekking tegen passende arbeid in plaats van een beroepsdekking. We wijzen slechts zeer sporadisch af op basis van een gevaarlijk beroep.

Lees meer