< Terug

Ik wil de medische vragen niet beantwoorden. Wat nu?

Je bent nooit verplicht om je medische gegevens met wie dan ook te delen. Ook niet met ons. Maar zonder deze gegevens kunnen wij niet beoordelen of je in aanmerking komt voor een Credit Lifeverzekering. Kies je er voor om de medische vragen niet te beantwoorden? Dan respecteren wij dat, maar zullen wij je aanvraag annuleren.

We begrijpen dat het vertrouwen kost om de exacte details rond jouw gezondheid aan ons door te geven. Daarom voldoet MyCreditLife aan de meest recente beveiligingsstandaarden. Jouw gegevens worden alleen verwerkt door de mensen die op onze eigen medische acceptatieafdeling werken. Wij maken dus geen gebruik van een derde partij voor jouw medische beoordeling. Andere werknemers van Credit Life hebben ook geen toegang tot je gegevens en ook jouw adviseur kan niet bij deze informatie. De beveiliging van die medische gegevens voldoet aan alle eisen die de wet daar aan stelt en wordt regelmatig door een onafhankelijke auditor gecontroleerd en wanneer nodig geüpdatet.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Gerelateerde vragen

Ik ben het niet eens met de afwijzing van mijn aanvraag, wat nu?

Credit Life probeert altijd om samen met jou en je adviseur te zorgen voor een verzekering die past bij jou en je behoeftes. Om te beoordelen of wij je kunnen verzekeren, kijken we altijd naar verschillende factoren, waaronder je gezondheid. Om je gezondheid te beoordelen vragen we je om in een beveiligde omgeving vragen over je medisch verleden te beantwoorden.

Afhankelijk van je antwoorden kunnen we je direct verzekeren, doen we een ander aanbod of wijzen we je aanvraag af. Als we je aanvraag afwijzen vormt jouw huidige gezondheid een te groot risico om te verzekeren. Hierbij maken we gebruik van kansberekeningen. De kans dat jouw gezondheid binnen de verzekeringsperiode zodanig verslechtert dat je een beroep moet doen op de verzekering is dan te groot om te verzekeren.

Lees meer
Hoelang duurt het acceptatieproces van aanvraag tot polis?

De doorlooptijd kan variëren van enkele minuten, een week tot enkele maanden.

Lees meer
Hoe verloopt de medische beoordeling?

De medische beoordeling verloopt in een aantal stappen, zoals uitgelegd in deze infographic. Je leest er hieronder in meer detail over.

Lees meer
Hoe vraag ik een second opinion aan?

Ben jij het niet eens met een oordeel van Credit Life? Dan mag je altijd om een second opinion vragen. Bij een second opinion bekijkt een tweede medisch acceptant jouw gezondheidsverklaring. Hij vormt onafhankelijk van de eerste acceptant zijn eigen mening over jouw gezondheid en het verzekeringsaanbod van Credit Life dat daar het beste bij past.

Lees meer
Hoe wordt mijn adviseur op de hoogte gehouden van het acceptatieproces?

Dat bepaal jij zelf. Je adviseur doet de aanvraag voor je in zijn gedeelte van MyCreditLife, maar daar kan zijn rol ophouden. Als je dat wilt kan je toestaan dat hij op de hoogte wordt gehouden van de voortgang van je aanvraag, maar dat is niet verplicht. We delen je medische informatie nooit met je adviseur. Wel kunnen we, op jouw verzoek, aan je adviseur laten weten dat je een clausule op je verzekering hebt. Zo kan je adviseur je meer vertellen over wat dat voor jouw verzekering betekent.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.