Ik ben het niet eens met mijn hogere premie, wat nu?
Credit Life probeert altijd om samen met jou en je tussenpersoon te zorgen voor een verzekering die past bij jou en je behoeftes. Daarom vragen we je om in een beveiligde omgeving vragen over je gezondheid te beantwoorden. Afhankelijk van je antwoorden kunnen we je direct verzekeren, doen we een ander aanbod of wijzen we je af. Als we een ander aanbod doen, willen we je graag als klant hebben, maar is een deel onverzekerbaar.
Dat betekent dat we denken dat jouw ziekte, aandoening of beperking een te groot risico vormt om te verzekeren. Hierbij maken we gebruik van kansberekeningen. De kans dat jouw gezondheid binnen de verzekeringsperiode zodanig verslechtert dat je een beroep moet doen op de verzekering is dan te groot om tegen de basispremie te verzekeren. Om je toch te kunnen verzekeren als je door die klacht arbeidsongeschikt wordt, rekenen we soms een hogere premie.
Ben jij het niet eens met een oordeel van Credit Life? Dan mag je altijd om een second opinion vragen. Bij een second opinion bekijkt een tweede medisch acceptant jouw gezondheidsverklaring. Hij vormt onafhankelijk van de eerste acceptant zijn eigen mening over jouw gezondheid en het verzekeringsaanbod van Credit Life dat daar het beste bij past.
Om een herbeoordeling (second opinion) aan te vragen stuur je in MyCreditLife een bericht naar ons met het verzoek om een herbeoordeling.
Let op: Voor een herbeoordeling is het belangrijk dat je nieuwe informatie aanlevert voor de herbeoordeling of dat je duidelijke vragen stelt over het eerste advies. Zonder nieuwe informatie of vragen kunnen we je verzoek niet in behandeling nemen. Een ‘verzoek om herbeoordeling’ alleen is dus niet voldoende.
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Gerelateerde vragen
Ja. Pas als je genezen bent en weer kan werken kunnen wij je aanvraag accepteren. Zodra je weer aan het werk bent en zolang je geen blijvende klachten aan de infectie hebt overgehouden, is een corona-infectie uit het verleden geen reden om te aanvraag af te wijzen.
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Credit Life probeert altijd om samen met jou en je tussenpersoon te zorgen voor een verzekering die past bij jou en je behoeftes. Daarom vragen we je om in een beveiligde omgeving vragen over je gezondheid te beantwoorden. Afhankelijk van je antwoorden kunnen we je direct verzekeren, doen we een ander aanbod of wijzen we je af.
Bij een ander aanbod willen we je graag als klant hebben, maar is een bestaande ziekte, aandoening of beperking onverzekerbaar. Dat betekent dat we denken dat een gedeelte van jouw gezondheid een te groot risico vormt om te verzekeren. Hierbij maken we gebruik van kansberekeningen. De kans dat jouw gezondheid binnen de verzekeringsperiode zodanig verslechtert dat je een beroep moet doen op de verzekering is dan te groot om tegen de basispremie te verzekeren. Om je toch te kunnen verzekeren als je door die klacht arbeidsongeschikt wordt of statistisch gezien eerder zou kunnen overlijden, rekenen we een hogere premie.
Lees meerWe begrijpen dat het beantwoorden van de gezondheidsvragen soms lastig is. Daarom zijn wij bereikbaar om je te helpen bij het invullen. Je leest hier hoe je contact met ons kan opnemen.
Ja, maar pas als je genezen bent en weer kan werken. Heb je op dit moment corona (symptomen)? Dan raden we je aan te wachten met je aanvraag tot je genezen bent. Voor die tijd kunnen we je aanvraag niet accepteren. Zodra je weer aan het werk bent en je geen blijvende klachten aan de infectie hebt overgehouden, is een corona-infectie uit het verleden geen reden om te aanvraag af te wijzen.
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Credit Life probeert altijd om samen met jou en je tussenpersoon te zorgen voor een verzekering die past bij jou en je behoeftes. Daarom vragen we je om in een beveiligde omgeving vragen over je leven en gezondheid te beantwoorden.
Afhankelijk van je exacte beroep bekijken we hoe we jou kunnen verzekeren. Soms betekent dat dat je een wat hogere premie betaalt of dat we de voorwaarden iets moeten aanpassen. Denk bijvoorbeeld aan het aanpassen van een dekking tegen passende arbeid in plaats van een beroepsdekking. We wijzen slechts zeer sporadisch af op basis van een gevaarlijk beroep.
Lees meer