Ik ben het niet eens met de afwijzing van mijn aanvraag, wat nu?
Credit Life probeert altijd om samen met jou en je adviseur te zorgen voor een verzekering die past bij jou en je behoeftes. Om te beoordelen of wij je kunnen verzekeren, kijken we altijd naar verschillende factoren, waaronder je gezondheid. Om je gezondheid te beoordelen vragen we je om in een beveiligde omgeving vragen over je medisch verleden te beantwoorden.
Afhankelijk van je antwoorden kunnen we je direct verzekeren, doen we een ander aanbod of wijzen we je aanvraag af. Als we je aanvraag afwijzen vormt jouw huidige gezondheid een te groot risico om te verzekeren. Hierbij maken we gebruik van kansberekeningen. De kans dat jouw gezondheid binnen de verzekeringsperiode zodanig verslechtert dat je een beroep moet doen op de verzekering is dan te groot om te verzekeren.
Ben jij het niet eens met een oordeel van Credit Life? Dan mag je altijd om een second opinion vragen. Bij een second opinion bekijkt een tweede medisch acceptant jouw gezondheidsverklaring. Hij vormt onafhankelijk van de eerste acceptant zijn eigen mening over jouw gezondheid en het verzekeringsaanbod van Credit Life dat daar het beste bij past.
Om een herbeoordeling (second opinion) aan te vragen stuur je in MyCreditLife een bericht naar ons met het verzoek om een herbeoordeling.
Let op: Voor een herbeoordeling is het belangrijk dat je nieuwe informatie aanlevert voor de herbeoordeling of dat je duidelijke vragen stelt over het eerste advies. Zonder nieuwe informatie of vragen kunnen we je verzoek niet in behandeling nemen. Een ‘verzoek om herbeoordeling’ alleen is dus niet voldoende.
Ben je het ook met dit tweede oordeel niet eens? Dan kan je contact opnemen met onze klachtenfunctionaris. Je leest hier meer over onze interne klachtenprocedure.
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Gerelateerde vragen
De beoordeling van jouw verzekeringsaanvraag verloopt grotendeels automatisch. Onze software controleert eerst op een aantal punten of jouw aanvraag direct al beoordeeld kan worden. Is dat het geval? Dan ontvang je binnen enkele minuten al een resultaat. Je kan geaccepteerd worden, afgewezen worden of onder afwijkende voorwaarden worden geaccepteerd.
Lees meerDat hangt af van jouw specifieke gezondheidssituatie. Als je op dit moment ziek thuis bent en niet kan werken, kunnen we je aanvraag (nog) niet in behandeling nemen.
Lees meerJe bent verplicht om alle ziektes, aandoeningen en beperkingen vanaf je geboorte tot het moment van invullen te vermelden. Ook als je daar niet voor naar een behandelaar bent geweest.
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Na de aanvraag van je adviseur sturen we je een e-mail met een link. Door op die link te klikken bevestig je dat je inderdaad een verzekering wil afsluiten en het acceptatieproces wil doorlopen. Dat proces verloopt in 5 stappen:
1. Je eigen MyCreditLife-profiel aanmaken
2. De aanvraag van je adviseur controleren en goedkeuren
3. Vragen over je gezondheid beantwoorden
4. Aanvraag definitief indienen
Maak je gebruik van je recht op eerste inzage (WGBO)? Dan moet je daarna nog zelf het aanbod accepteren of afwijzen.
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Een medische keuring verschilt van de gewone medische acceptatie omdat het gebaseerd is op meer dan alleen een vragenlijst. Je wordt gezien door een arts en er worden een aantal onderzoeken gedaan. Voorbeelden van mogelijke onderzoeken zijn het opnemen van je bloeddruk, een longtest of een oogtest. Een medische keuring is alleen nodig als je een overlijdensrisicoverzekering aanvraagt van meer dan 600.000 euro (als je jonger dan 50 jaar bent) of 350.000 euro (als je ouder dan 50 bent).
Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.