< Terug

Hoelang keert de verzekering uit als ik mijn baan kwijtraak?

De uitkering van de verzekering loopt in principe gelijk op met de WW-uitkering die je van het UWV krijgt en duurt per periode van werkloosheid maximaal tussen de 12 en 24 maanden. Je hebt bij het afsluiten van de verzekering zelf bepaald hoe lang je wil dat jouw Credit Life-verzekering maximaal uitbetaalt. Je bent verzekerd bij werkloosheid zolang de verzekering loopt. De eerste dag van werkloosheid is de dag dat je werkloosheidsuitkering krijgt volgens de Werkloosheidswet.

 

Jouw WW-uitkering kan eerder stoppen dan 12 maanden. Dat gebeurt omdat je recht op een WW-uitkering is gekoppeld met het aantal jaar dat je hebt gewerkt (je arbeidsverleden). Daar lees je hier meer over.  In die gevallen keert Credit Life nog steeds maximaal 12 maanden uit als je nog geen baan hebt. Na 12 maanden stopt de verzekeringsuitkering, ook als je hebt gekozen voor een maximale periode van 24 maanden.

Let op! Had je een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd en raak je je baan voor de einddatum van je contract kwijt? Dan keert Credit Life de werkloosheidsuitkering uit tot de einddatum van je contract.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Gerelateerde vragen

Keert de Inkomensgarantie ook uit als ik mijn baan kwijtraak?

Ja, dat kan. Maar dat geldt alleen als jij bij het afsluiten van je Inkomensgarantie hebt aangegeven dat je ook een uitkering bij werkloosheid (WW-dekking) wil. Je ziet op je polisblad of je deze extra dekking hebt. Kom je er niet uit of kan je je polisblad niet meer vinden? Neem dan contact met ons op.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Is mijn premie van Credit Life aftrekbaar bij de belastingaangifte?

Voor verzekerden met een Woonlastenverzekering of een Inkomensgarantie kan de premie aftrekbaar zijn, indien je hiervoor hebt gekozen tijdens de aanvraag van je verzekering. Als je dit hebt aangegeven dan kan je de betaalde premie als aftrekpost opvoeren bij de belastingdienst. Mocht je twijfelen of je dit hebt gekozen, neem dan contact met ons communicatiecentrum op via 020- 426 60 00.

Hoe geef ik arbeidsongeschiktheid door?

Wil je een claim doen op een verzekering? Bel ons dan op 020 – 426 60 00 of stuur een e-mail aan claims@creditlife.nl.

Heb je hulp nodig of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Ik heb een jaaropgave van Credit Life binnengekregen, wat moet ik hiermee doen?

Een jaaropgave biedt inzicht over de premie van de betaalde en (eventueel) ontvangen premies over het afgelopen kalenderjaar. Credit Life geeft de premie door aan de Belastingdienst, het getoonde bedrag kan al ingevuld staan op je belastingaangifte. Met behulp van dit document kun je het zelf controleren en eventueel corrigeren en aanvullen.

Als je vragen hebt over de jaaropgave, neem dan contact met ons communicatiecentrum op
via 020- 426 60 00.

Waarom heb ik nooit eerder een jaaropgave van Credit Life ontvangen?

De beslissing om vanaf 2023 jaaropgaven te versturen is genomen als onderdeel om onze dienstverlening te verbeteren en onze klanten beter te informeren. Wij hebben dan ook geen jaaropgaven van de jaren hiervoor.