< Terug

Hoe vraag ik een kopie van mijn polisblad aan?

Je kan een kopie van je polisblad opvragen door contact met ons op te nemen. Dat kan telefonisch via 020-426 60 00, met een brief of door gebruik te maken van het contactformulier. Meestal reageren wij binnen één dag op jouw mail.

Gerelateerde vragen

Hoe geef ik werkloosheid door?

Wil je een claim doen op een verzekering? Bel ons dan op 020 – 426 60 00 of stuur een e-mail aan claims@creditlife.nl.

Heb je hulp nodig of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Wat gebeurt er als ik werkloos én arbeidsongeschikt ben?

Ben je eerst werkloos en wordt je daarna arbeidsongeschikt? Dan kom je vaak nog steeds in aanmerking voor een uitkering op basis van de arbeidsongeschiktheid. Op het moment dat je arbeidsongeschikt wordt, begint de eigenrisicoperiode te lopen. Tot die periode voorbij is, betalen wij wegens werkloosheid tot de maximale uitkeringsduur is bereikt. Het kan dus gebeuren dat er een periode is waarin je uitkering wegens werkloosheid is afgelopen maar je nog niet in aanmerking komt voor een uitkering wegens arbeidsongeschiktheid.

Wordt je dienstverband beëindigd terwijl je arbeidsongeschikt bent? Dan heeft dat geen gevolgen voor je lopende verzekeringsuitkering wegens arbeidsongeschiktheid. Je bent dan niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt en krijgt dan dus geen uitkering wegens werkloosheid. Wel hou je recht op je verzekeringsuitkering wegens arbeidsongeschiktheid.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Keert de Inkomensgarantie ook uit als ik mijn baan kwijtraak?

Ja, dat kan. Maar dat geldt alleen als jij bij het afsluiten van je Inkomensgarantie hebt aangegeven dat je ook een uitkering bij werkloosheid (WW-dekking) wil. Je ziet op je polisblad of je deze extra dekking hebt. Kom je er niet uit of kan je je polisblad niet meer vinden? Neem dan contact met ons op.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Waarom kan ik niet direct bij Credit Life mijn verzekering afsluiten?

In Nederland zijn er wetten en regels die bepalen dat sommige verzekeringen en financiële producten in principe niet door een consument mogen worden afgesloten. Die verzekeringen en producten heten officieel een ‘impactvol financieel product’ maar worden in de volksmond ook wel eens een ‘complex product’ genoemd. Voorbeelden hiervan zijn hypotheken, sommige manieren van beleggen en ook een aantal verzekeringen. Veel consumenten kiezen ervoor om bij de keuze voor zulke producten een adviseur in te schakelen. Die adviseur heeft een opleiding gehad en certificaten behaald zodat hij de consument kan begeleiden in zijn keuze en bij het afsluiten.

De verzekeringen van Credit Life vallen onder de regels voor impactvolle financiële producten. Om te zorgen dat jij de beste keuze maakt voor jouw situatie, zijn onze verzekeringen alleen via een adviseur af te sluiten.

Wil je een Credit Life verzekering aanvragen? Dan helpen we je graag met het vinden van een adviseur bij jou in de buurt.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Hoe geef ik arbeidsongeschiktheid door?

Wil je een claim doen op een verzekering? Bel ons dan op 020 – 426 60 00 of stuur een e-mail aan claims@creditlife.nl.

Heb je hulp nodig of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.