< Terug

Hoe lang duurt het afsluiten van een verzekering bij Credit Life?

Dat hangt af van jouw medische geschiedenis en de hoogte van het verzekerde bedrag. Als je een klein bedrag wil verzekeren en geen bijzonderheden hebt in je gezondheid kan onze software binnen enkele minuten al beoordelen en je een aanbod of polis sturen. Kan je aanvraag niet automatisch worden verwerkt? Dan kijkt één van onze medisch acceptanten binnen enkele werkdagen naar je aanvraag. Vaak kan daarna alsnog een aanbod worden gedaan.

 

Als je gezondheid complexer is, vraagt de medisch acceptant meer informatie op bij je behandelaars. Dat kan betekenen dat je aanvraag enkele dagen of weken vertraging oploopt, omdat je behandelaar bijvoorbeeld niet direct reageert. Zodra wij alle informatie compleet hebben, kijkt de medisch acceptant nogmaals naar je aanvraag. Die beoordeelt daarna of en onder welke voorwaarden we je een aanbod kunnen doen.
We houden je in MyCreditLife op de hoogte van de status van jouw aanvraag.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Gerelateerde vragen

Waar in MyCreditLife kan ik zien of mijn aanvraag al is beoordeeld?

Onder het tabblad Acceptatieproces kan je kiezen voor Besluit. Als er een besluit is op je aanvraag, staat dat daar.
Links in het hoofdmenu van MyCreditLife vind je het kopje ‘Polissen’. Als hier staat dat je polis geactiveerd is, is je hele aanvraag geaccepteerd. Ook vind je hier dan je digitale polisblad.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Mijn adviseur heeft een verzekering voor mij aangevraagd. Wat nu?

Na de aanvraag van je adviseur sturen we je een e-mail met een link. Door op die link te klikken bevestig je dat je inderdaad een verzekering wil afsluiten en het acceptatieproces wil doorlopen. Dat proces verloopt in 5 stappen:

1. Je eigen MyCreditLife-profiel aanmaken
2. De aanvraag van je adviseur controleren en goedkeuren
3. Vragen over je gezondheid beantwoorden
4. Aanvraag definitief indienen

Maak je gebruik van je recht op eerste inzage (op basis van de WGBO)? Dan moet je als laatste altijd zelf het aanbod accepteren of afwijzen.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Ik heb geen vaste baan, kan ik mij bij Credit Life verzekeren?

Ja, je kan gewoon een arbeidsongeschiktheidsverzekering en overlijdensrisicoverzekering afsluiten als je geen vaste baan hebt. Dat is belangrijk voor mensen met een uitzendovereenkomst, een flexbaan of min/max-overeenkomsten. Welke contractvorm je ook hebt, je moet ten minste 16 uur per week in loondienst werken om in aanmerking te komen voor onze arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Credit Life heeft geen verzekeringen voor zelfstandig ondernemers.

Lees meer
Hoe word ik op de hoogte gehouden van het acceptatieproces?

Je kan het proces volgen in MyCreditLife. Daar laten we je ook weten of we aanvullende vragen hebben, in contact willen komen met je behandelaar en of je geaccepteerd bent en onder welke voorwaarden. Omdat dit persoonlijke en soms medische gegevens van jou zijn, krijgt je adviseur hier in verband met jouw privacy geen berichten over. Je mag die gegevens wel zelf met adviseur delen. Ook kan je in MycreditLife aangeven of je wilt dat je adviseur ziet dat je een clausule op je verzekering hebt.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Kan ik een lastenverzekering én een inkomensverzekering afsluiten bij Credit Life?

Ja, dat kan. Soms is dat zelfs een hele verstandige keuze. Je kan alleen nooit meer verzekeren dan 100 procent van je inkomen. Vraag je adviseur naar de beste oplossing voor jouw situatie.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.