< Terug

Hoe heeft Credit Life mijn privacy geregeld in MyCreditLife?

Om te zorgen dat jij, je adviseur en Credit Life op de veiligste manier gegevens delen, maken we gebruik van MyCreditLife. Op het moment dat jouw adviseur een verzekering voor je aanvraagt, maken wij een account voor jou in MyCreditLife. Inloggen in MyCreditLife kan je alleen zelf doen met de gebruikersnaam en het wachtwoord dat je zelf hebt gekozen. Verder kan je ook gebruik maken van 2-factor-authenticatie. Jouw mobiele telefoonnummer wordt gekoppeld aan je account. Na invoer van je wachtwoord ontvang je via SMS een code. Op die manier wordt toegang tot jouw gegevens extra beveiligd.

De gegevens over jouw gezondheid zijn alleen in te zien door onze medische acceptanten. Je adviseur, en andere werknemers van Credit Life hebben geen toegang tot jouw medische gegevens. Wel hebben zij soms toegang tot algemene gegevens zoals de gegevens die je in je aanvraag hebt ingevuld over je adres en je polis. Je adviseur kan de voortgang van jouw aanvraag volgen aan de hand van de status updates die hij automatisch krijgt doorgegeven.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Gerelateerde vragen

Hoe wordt mijn adviseur op de hoogte gehouden van het acceptatieproces?

Dat bepaal jij zelf. Je adviseur doet de aanvraag voor je in zijn gedeelte van MyCreditLife, maar daar kan zijn rol ophouden. Als je dat wilt kan je toestaan dat hij op de hoogte wordt gehouden van de voortgang van je aanvraag, maar dat is niet verplicht. We delen je medische informatie nooit met je adviseur. Wel kunnen we, op jouw verzoek, aan je adviseur laten weten dat je een clausule op je verzekering hebt. Zo kan je adviseur je meer vertellen over wat dat voor jouw verzekering betekent.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Waar in MyCreditLife kan ik zien of mijn aanvraag al is beoordeeld?

Onder het tabblad Acceptatieproces kan je kiezen voor Besluit. Als er een besluit is op je aanvraag, staat dat daar.
Links in het hoofdmenu van MyCreditLife vind je het kopje ‘Polissen’. Als hier staat dat je polis geactiveerd is, is je hele aanvraag geaccepteerd. Ook vind je hier dan je digitale polisblad.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Ik ben mijn gebruikersnaam van MyCreditLife vergeten. Wat nu?

Je gebruikersnaam staat in de e-mail die je van Credit Life ontving toen je je account aanmaakte. Als je die e-mail kwijt bent, kan je deze opvragen door te bellen naar onze helpdesk op 020-426 60 44 of te mailen naar administratie@creditlife.nl. Dan zoeken wij je gebruikersnaam voor je op.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Hoe word ik op de hoogte gehouden van het acceptatieproces?

Je kan het proces volgen in MyCreditLife. Daar laten we je ook weten of we aanvullende vragen hebben, in contact willen komen met je behandelaar en of je geaccepteerd bent en onder welke voorwaarden. Omdat dit persoonlijke en soms medische gegevens van jou zijn, krijgt je adviseur hier in verband met jouw privacy geen berichten over. Je mag die gegevens wel zelf met adviseur delen. Ook kan je in MycreditLife aangeven of je wilt dat je adviseur ziet dat je een clausule op je verzekering hebt.

Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Hoelang duurt het acceptatieproces van aanvraag tot polis?

De doorlooptijd kan variëren van enkele minuten, een week tot enkele maanden.

Lees meer