Hoe kunnen wij jou helpen?

Meestal reageren wij binnen 1 werkdag op jouw vraag.

Heb je vragen met betrekking tot jouw aanvraag, dekking, polis of het gebruik van ons platform MyCreditLife? Neem dan contact met ons op via administratie@creditlife.nl of op 020-42 66 000.
Wij staan klaar om je te helpen!

Voor inhoudelijke vragen over jouw gezondheidsverklaring, acceptatie of keuring. Neem dan contact op met de afdeling medische acceptatie via med.acceptatie@creditlife.nl of op 020-42 66 000.
Wij staan klaar om je te helpen!

Contactformulier.






    Meest gestelde vragen

    Credit Life verzekeringen

    Hoe geef ik werkloosheid door?

    Wil je een claim doen op een verzekering? Bel ons dan op 020 – 426 60 00 of stuur een e-mail aan claims@creditlife.nl.

    Heb je hulp nodig of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

    Keert de Inkomensgarantie ook uit als ik mijn baan kwijtraak?

    Ja, dat kan. Maar dat geldt alleen als jij bij het afsluiten van je Inkomensgarantie hebt aangegeven dat je ook een uitkering bij werkloosheid (WW-dekking) wil. Je ziet op je polisblad of je deze extra dekking hebt. Kom je er niet uit of kan je je polisblad niet meer vinden? Neem dan contact met ons op.

    Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

    Wat gebeurt er als ik werkloos én arbeidsongeschikt ben?

    Ben je eerst werkloos en wordt je daarna arbeidsongeschikt? Dan kom je vaak nog steeds in aanmerking voor een uitkering op basis van de arbeidsongeschiktheid. Op het moment dat je arbeidsongeschikt wordt, begint de eigenrisicoperiode te lopen. Tot die periode voorbij is, betalen wij wegens werkloosheid tot de maximale uitkeringsduur is bereikt. Het kan dus gebeuren dat er een periode is waarin je uitkering wegens werkloosheid is afgelopen maar je nog niet in aanmerking komt voor een uitkering wegens arbeidsongeschiktheid.

    Wordt je dienstverband beëindigd terwijl je arbeidsongeschikt bent? Dan heeft dat geen gevolgen voor je lopende verzekeringsuitkering wegens arbeidsongeschiktheid. Je bent dan niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt en krijgt dan dus geen uitkering wegens werkloosheid. Wel hou je recht op je verzekeringsuitkering wegens arbeidsongeschiktheid.

    Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

    Waarom kan ik niet direct bij Credit Life mijn verzekering afsluiten?

    In Nederland zijn er wetten en regels die bepalen dat sommige verzekeringen en financiële producten in principe niet door een consument mogen worden afgesloten. Die verzekeringen en producten heten officieel een ‘impactvol financieel product’ maar worden in de volksmond ook wel eens een ‘complex product’ genoemd. Voorbeelden hiervan zijn hypotheken, sommige manieren van beleggen en ook een aantal verzekeringen. Veel consumenten kiezen ervoor om bij de keuze voor zulke producten een adviseur in te schakelen. Die adviseur heeft een opleiding gehad en certificaten behaald zodat hij de consument kan begeleiden in zijn keuze en bij het afsluiten.

    De verzekeringen van Credit Life vallen onder de regels voor impactvolle financiële producten. Om te zorgen dat jij de beste keuze maakt voor jouw situatie, zijn onze verzekeringen alleen via een adviseur af te sluiten.

    Wil je een Credit Life verzekering aanvragen? Dan helpen we je graag met het vinden van een adviseur bij jou in de buurt.

    Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

    Hoe geef ik arbeidsongeschiktheid door?

    Wil je een claim doen op een verzekering? Bel ons dan op 020 – 426 60 00 of stuur een e-mail aan claims@creditlife.nl.

    Heb je hulp nodig of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

    Overlijden, arbeidsongeschiktheid en werkloosheid

    Wanneer eindigt mijn Credit Lifeverzekering?

    Jouw verzekering stopt op de datum vermeld in je polis. Je vindt die datum terug op jouw polisblad. Mocht je nog verdere vragen hebben over jouw verzekering neem dan gerust contact met ons op.

    Wat is de maximum leeftijd bij aanvang van de Credit Life Overlijdensrisicoverzekering?

    De maximale leeftijd voor het afsluiten van een Credit Life Overlijdensrisicoverzekering is 75 jaar. Dit houdt in dat je nog in aanmerking komt voor deze verzekering tot de dag voor je 75e verjaardag. Na deze leeftijd is het helaas niet meer mogelijk om deze verzekering af te sluiten.

    Wat is de maximum leeftijd bij aanvang van een arbeidsongeschiktheidsverzekering?

    De maximum leeftijd bij het afsluiten van een arbeidsongeschiktheidsverzekering is 62 jaar. Dit houdt in dat je nog in aanmerking komt voor deze verzekering tot de dag voor je 62e verjaardag. Na deze leeftijd is het helaas niet meer mogelijk om deze verzekering af te sluiten.

     

     

    Hoe dien ik een claim in?

    Wil je een claim doen op een verzekering? Bel ons dan op 020 – 426 60 00 of stuur een e-mail aan claims@creditlife.nl.

    Heb je hulp nodig of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

    Premie en uitbetalingen

    Hoe geef ik werkloosheid door?

    Wil je een claim doen op een verzekering? Bel ons dan op 020 – 426 60 00 of stuur een e-mail aan claims@creditlife.nl.

    Heb je hulp nodig of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

    Keert de Inkomensgarantie ook uit als ik mijn baan kwijtraak?

    Ja, dat kan. Maar dat geldt alleen als jij bij het afsluiten van je Inkomensgarantie hebt aangegeven dat je ook een uitkering bij werkloosheid (WW-dekking) wil. Je ziet op je polisblad of je deze extra dekking hebt. Kom je er niet uit of kan je je polisblad niet meer vinden? Neem dan contact met ons op.

    Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

    Is mijn premie van Credit Life aftrekbaar bij de belastingaangifte?

    Voor verzekerden met een Woonlastenverzekering of een Inkomensgarantie kan de premie aftrekbaar zijn, indien je hiervoor hebt gekozen tijdens de aanvraag van je verzekering. Als je dit hebt aangegeven dan kan je de betaalde premie als aftrekpost opvoeren bij de belastingdienst. Mocht je twijfelen of je dit hebt gekozen, neem dan contact met ons communicatiecentrum op via 020- 426 60 00.

    Hoe geef ik arbeidsongeschiktheid door?

    Wil je een claim doen op een verzekering? Bel ons dan op 020 – 426 60 00 of stuur een e-mail aan claims@creditlife.nl.

    Heb je hulp nodig of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

    Ik heb een jaaropgave van Credit Life binnengekregen, wat moet ik hiermee doen?

    Een jaaropgave biedt inzicht over de premie van de betaalde en (eventueel) ontvangen premies over het afgelopen kalenderjaar. Credit Life geeft de premie door aan de Belastingdienst, het getoonde bedrag kan al ingevuld staan op je belastingaangifte. Met behulp van dit document kun je het zelf controleren en eventueel corrigeren en aanvullen.

    Als je vragen hebt over de jaaropgave, neem dan contact met ons communicatiecentrum op
    via 020- 426 60 00.

    Afsluiten

    Ik ben het niet eens met de afwijzing van mijn aanvraag, wat nu?

    Credit Life probeert altijd om samen met jou en je adviseur te zorgen voor een verzekering die past bij jou en je behoeftes. Om te beoordelen of wij je kunnen verzekeren, kijken we altijd naar verschillende factoren, waaronder je gezondheid. Om je gezondheid te beoordelen vragen we je om in een beveiligde omgeving vragen over je medisch verleden te beantwoorden.

    Afhankelijk van je antwoorden kunnen we je direct verzekeren, doen we een ander aanbod of wijzen we je aanvraag af. Als we je aanvraag afwijzen vormt jouw huidige gezondheid een te groot risico om te verzekeren. Hierbij maken we gebruik van kansberekeningen. De kans dat jouw gezondheid binnen de verzekeringsperiode zodanig verslechtert dat je een beroep moet doen op de verzekering is dan te groot om te verzekeren.

    Lees meer
    Hoe lang duurt het afsluiten van een verzekering bij Credit Life?

    Dat hangt af van jouw medische geschiedenis en de hoogte van het verzekerde bedrag. Als je een klein bedrag wil verzekeren en geen bijzonderheden hebt in je gezondheid kan onze software binnen enkele minuten al beoordelen en je een aanbod of polis sturen. Kan je aanvraag niet automatisch worden verwerkt? Dan kijkt één van onze medisch acceptanten binnen enkele werkdagen naar je aanvraag. Vaak kan daarna alsnog een aanbod worden gedaan.

     

    Lees meer
    Hoe vraag ik een second opinion aan?

    Ben jij het niet eens met een oordeel van Credit Life? Dan mag je altijd om een second opinion vragen. Bij een second opinion bekijkt een tweede medisch acceptant jouw gezondheidsverklaring. Hij vormt onafhankelijk van de eerste acceptant zijn eigen mening over jouw gezondheid en het verzekeringsaanbod van Credit Life dat daar het beste bij past.

    Lees meer
    Ik heb geen vaste baan, kan ik mij bij Credit Life verzekeren?

    Ja, je kan gewoon een arbeidsongeschiktheidsverzekering en overlijdensrisicoverzekering afsluiten als je geen vaste baan hebt. Dat is belangrijk voor mensen met een uitzendovereenkomst, een flexbaan of min/max-overeenkomsten. Welke contractvorm je ook hebt, je moet ten minste 16 uur per week in loondienst werken om in aanmerking te komen voor onze arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Credit Life heeft geen verzekeringen voor zelfstandig ondernemers.

    Lees meer
    Waarom kan ik niet direct bij Credit Life mijn verzekering afsluiten?

    In Nederland zijn er wetten en regels die bepalen dat sommige verzekeringen en financiële producten in principe niet door een consument mogen worden afgesloten. Die verzekeringen en producten heten officieel een ‘impactvol financieel product’ maar worden in de volksmond ook wel eens een ‘complex product’ genoemd. Voorbeelden hiervan zijn hypotheken, sommige manieren van beleggen en ook een aantal verzekeringen. Veel consumenten kiezen ervoor om bij de keuze voor zulke producten een adviseur in te schakelen. Die adviseur heeft een opleiding gehad en certificaten behaald zodat hij de consument kan begeleiden in zijn keuze en bij het afsluiten.

    De verzekeringen van Credit Life vallen onder de regels voor impactvolle financiële producten. Om te zorgen dat jij de beste keuze maakt voor jouw situatie, zijn onze verzekeringen alleen via een adviseur af te sluiten.

    Wil je een Credit Life verzekering aanvragen? Dan helpen we je graag met het vinden van een adviseur bij jou in de buurt.

    Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

    MyCreditLife

    Ik ben mijn gebruikersnaam van MyCreditLife vergeten. Wat nu?

    Je gebruikersnaam staat in de e-mail die je van Credit Life ontving toen je je account aanmaakte. Als je die e-mail kwijt bent, kan je deze opvragen door te bellen naar onze helpdesk op 020-426 60 44 of te mailen naar administratie@creditlife.nl. Dan zoeken wij je gebruikersnaam voor je op.

    Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

    Hoe wordt mijn adviseur op de hoogte gehouden van het acceptatieproces?

    Dat bepaal jij zelf. Je adviseur doet de aanvraag voor je in zijn gedeelte van MyCreditLife, maar daar kan zijn rol ophouden. Als je dat wilt kan je toestaan dat hij op de hoogte wordt gehouden van de voortgang van je aanvraag, maar dat is niet verplicht. We delen je medische informatie nooit met je adviseur. Wel kunnen we, op jouw verzoek, aan je adviseur laten weten dat je een clausule op je verzekering hebt. Zo kan je adviseur je meer vertellen over wat dat voor jouw verzekering betekent.

    Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

    Hoe heeft Credit Life mijn privacy geregeld in MyCreditLife?

    Om te zorgen dat jij, je adviseur en Credit Life op de veiligste manier gegevens delen, maken we gebruik van MyCreditLife. Op het moment dat jouw adviseur een verzekering voor je aanvraagt, maken wij een account voor jou in MyCreditLife. Inloggen in MyCreditLife kan je alleen zelf doen met de gebruikersnaam en het wachtwoord dat je zelf hebt gekozen. Verder kan je ook gebruik maken van 2-factor-authenticatie. Jouw mobiele telefoonnummer wordt gekoppeld aan je account. Na invoer van je wachtwoord ontvang je via SMS een code. Op die manier wordt toegang tot jouw gegevens extra beveiligd.

    Lees meer
    Ik wil de medische vragen niet beantwoorden. Wat nu?

    Je bent nooit verplicht om je medische gegevens met wie dan ook te delen. Ook niet met ons. Maar zonder deze gegevens kunnen wij niet beoordelen of je in aanmerking komt voor een Credit Lifeverzekering. Kies je er voor om de medische vragen niet te beantwoorden? Dan respecteren wij dat, maar zullen wij je aanvraag annuleren.

    Lees meer
    Hoe word ik op de hoogte gehouden van het acceptatieproces?

    Je kan het proces volgen in MyCreditLife. Daar laten we je ook weten of we aanvullende vragen hebben, in contact willen komen met je behandelaar en of je geaccepteerd bent en onder welke voorwaarden. Omdat dit persoonlijke en soms medische gegevens van jou zijn, krijgt je adviseur hier in verband met jouw privacy geen berichten over. Je mag die gegevens wel zelf met adviseur delen. Ook kan je in MycreditLife aangeven of je wilt dat je adviseur ziet dat je een clausule op je verzekering hebt.

    Kom je er niet uit of heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

    Bel ons op 020 426 60 00
    wij zitten voor je klaar.
    We zijn op werkdagen bereikbaar tussen 8.00 uur en 17.00 uur.
    Credit LifePostbus 75916
    1070 AX Amsterdam

    Ben je adviseur en heb je vragen over onze producten of een aangevraagde verzekering? Veel informatie is direct terug te vinden in jouw MyCreditLife-omgeving. Nog geen inlog? Neem dan gerust contact op met ons. Je kan ons bereiken op telefoonnummer 020-4266000. Wij beantwoorden dan direct je vragen of brengen je in contact met een van onze accountmanagers.

    Credit Life Adviseurs

    020 426 60 00
    communicatie@creditlife.nl

    Ben jij journalist of redacteur en heb je vragen of zoek je beeldmateriaal? Neem dan gerust contact op met ons. Wij zorgen er dan voor dat je zo snel mogelijk wordt geholpen. Voor een zo snel mogelijke verwerking vragen we je om (zo mogelijk) het volgende vooraf door te geven:

    • Je naam en contactgegevens
    • Het medium waar je voor werkt
    • Het onderwerp of de concrete vragen
    • Een eventuele deadline

    Credit Life Persvoorlichting

    020 426 60 00
    communicatie@creditlife.nl