De Credit Life AO-IJsbrekers Toolkit

De Credit Life AO-IJsbrekers Toolkit maakt het inkomensrisico makkelijker bespreekbaar én inzichtelijk voor jou en jouw klant.
Vanaf het moment dat de klant contact opneemt -de oriëntatiefase- tot en met het advies, de bemiddeling en beheer.

Deel deze pagina met je collega

OriënterenInventariserenAnalyserenAdviserenNazorg

Inspiratie: AO-IJsbrekers in de praktijk

Leer van collega-adviseurs, zo breken anderen het ijs rondom het inkomensrisico in hun adviesgesprekken. Doe je voordeel met deze twee praktijkvoorbeelden en maak het inkomensrisico makkelijker bespreekbaar tijdens jouw klantafspraak. 

“Lang, kort, rot”

Gebrand van Aalst hanteert het volgende principe tijdens zijn adviesgesprekken: “Een klant leeft lang, hij leeft kort, of hij leeft rot.”. Over het belang van een licht, luchtig en natuurlijk gesprek met de klant.

“Die ene anekdote”

Bart van den Oord bespreekt het inkomensrisico altijd breed en uitgebreid in zijn klantadviesgesprekken. De reden? Eén specifieke AO-anekdote waarbij het heel anders had kunnen aflopen.

AO-Toolkit: Oriënteren 

Gemak: Wij leggen jouw klant kort uit wat het inkomensrisico is en hoe jullie samen de beste oplossing kunnen vinden.

  • Laat deze video (2min) zien tijdens jouw gesprek of stuur ‘m mee in de afspraakbevestiging.
  • Gebruik deze link om de video toe te voegen aan jouw eigen website.
  • Kopieer onderstaande tekst voor in jouw afspraakbevestiging.

Naast hypotheekwensen en – mogelijkheden bespreken we ook de bijkomende financiële risico’s tijdens ons adviesgesprek. Het inkomensrisico is één van deze risico’s, deze korte video (2min) legt uit wat dit risico betekent en hoe je hiermee om kunt gaan.

AO-Toolkit: Inventariseren

  • Bereken hier wat het kost om het inkomen van jouw klant veilig te stellen.

De getoonde premies zijn een indicatie.

AO-Toolkit: Analyseren

Uitleg: Haal meer uit jouw adviespakket. Het inkomensrisico én de oplossingen in kaart voor een duurzaam financieel adviesrapport.

MyCreditLife, dé uitgebreide inkomensplanner voor jouw financieel advies: Gebruik je geen Findesk of Adviesbox óf ben je opzoek naar een uitgebreidere mogelijkheid om het inkomensrisico van jouw klant in kaart te brengen? Gebruik dan MyCreditLife en doe je voordeel met de uitgebreide rekenmodule.

Q&A: Makkelijke antwoorden op lastige vragen, de top 10

Tijdens onze succesvolle AO-IJsbrekerswebinars worden veel vragen gesteld. De top 10 van meest gestelde lastige vragen vind je hier. Inclusief duidelijke antwoorden en praktische uitleg.

AO-Toolkit:
Adviseren & Bemiddelen

Duidelijkheid: Welkom bij Credit Life, van aanvraag naar polis

Het financieel (hypotheek)advies is afgerond en de verzekeringsaanvraag is naar ons verstuurd. Met dit stappenplan leggen wij jouw klant uit hoe hij snel en slim de gewenste verzekering afsluit.

Download het stappenplan en deel het met jouw klant.

AO-Toolkit:
Nazorg & Beheer

Inzicht: Handvatten om jouw duurzame klantrelatie te ondersteunen

Bij Credit Life bieden wij doorlopend ondersteuning vanaf het indienen van de aanvraag.

Van statusupdates in MyCreditLife tot voorbeeldcases en direct persoonlijk contact bij ad hoc vragen.

Bekijk de infographic en lees wat je van ons mag verwachten.